Emma

Träning

Hej alla glada!!

Krusenstierna och Oscarsson var här och höll i Ridinstruktör- och tränarutbildning måndag till tisdag. De behövde provkaniner som kunde rida och självklart tackar jag inte nej till ett sånt erbjudande. Det började på måndagen med genomgång av sitsen, mycket nyttigt, fick höra mer kritik om sitsen än vad jag gjort på fem år sammanlagt! Sedan fick vi visa lite övningar och rörelser på tisdagen. Jag var lite nervös och spänd, ville ju att det skulle gå så bra och visa vad vi kunde, men det gjorde att Nalle också blev lite spänd. Det kan man ju förstå. Dessutom sa alla "Högre tempo" så han blev lite svårriden men det gjorde att jag fick hjälp med hur jag ska göra när han blir det.  Jag är verkligen jättenöjd med dagarna och med Rinaldo, han är underbar!!

Nu bär det av till Vännäs i helgen. Spännade, spännande! Framför allt eftersom det är jag som ska köra dit ekipaget. Men hinner träna backa lite med släp på fredag och sedan är ju mamma med hela tiden också. Och på tal om mamma så ska hon vara med och tävla med Kerdos och Rosenfels. På lördagen ska hon tävla i samma klass som jag med Kerdos och då har hon lovat att hon ska slå mig. Men jag säger att hon har inte en chans fast jag skulle ljuga om jag sa att hon inte rubbade min koncentration och uppladdning lite... jag menar tänk om hon slår mig!! Haha

Ska iaf rida MsvB:3 på lördagen och MsvA:1 på söndagen. Hoppas det bllir fint väder. Jag har börjat träna på utebanorna lite men det är oroande eftersom han har varit så lugn och snäll, lurt på gång, kommer säkert vara helt knäpp i Vännäs. Haha, aja, inte så mycket att göra åt, han är ju så. Jag kunde till och med rida på tränsbett ute på framridningen dagen efter vila sammtidigt som de tog bort vagnarna från körtävlingen. Kan ju säga att vi har många minnen från framridningen och de är inte lugna om man säger så.

Han är ju för underbar! Älskar dig, Nalle-mannen!!


image32
Jag och Rinaldo i Ö-vik 2007 ©