Emma

sö(m)ndag

Sjukt dryg dag på jobbet! Jobbade till efter 18 och det va så drygt, och alla utom jag va lite sömnigare än vanligt, speciellt en tror jag. Kul iaf att jobba med de jag jobbade med, blev kanske lite väl kul i vissa rum... Dock inte helt fel med 80 kr i dricks. och vem hittade dem? haha "Finders keepers" eller vad det heter.

Har ridit en liten Nalle också som för första gången efter vilan fick tryckas ihop lite. Kändes ganska bra, börjar bli pigg igen. Däremot så undrar jag om det hänt någonting med honom för han har inte ens lagt öronen bakåt en enda gång sedan betet. När jag borstar honom står han och njuter. När jag ska hämta honom i hagen så gnäggar han. Han kanske tycker att jag räddade honom när jag hämtade honom på betet. Inte hans grej det är tror jag, han har nog dessutom aldrig fått stå ute hela natten så. Sen har ju de andra hästarna varit dumma med honom. Bara för att han inte ville vara med dem. Valde ju en klockren dag att hämte honom också för det va ganska kallt och spöregnade så Nalle stog bara och ville in. När vi hoppade in i bilen så kände vi hur mycket han skakade från i transporten. Lite egen av sig. 


Måste ändå säga att jag kan sova hela natten nu sedan jag tog hem honom. Förr va jag så jäkla rädd att jag skulle försova mig till jobbet men nu vet jag inte vad som hänt. Måste ju på något sätt känna mig mycket tryggare när Nalle är hemma eller också så känner jag att det finns någonting viktigare än jobbet, vilket gör mig lugnare. 

Ska sova nu, upp och jobba kl 7 imorgon. Hoppas på ledighet onsdag eller torsdag. Åh jag längtar efter lönen! 
God natt och sov gott alla sötnosar där ute. Puss!