Emma

Sista tävlingen 2008
Vilken fin avslutning på tävlingsterminen 2008.

I MsvB:2 på lördagen fick vi nästan 63% och med det vann vi den klassen. Riktigt bra flyt i traven men tappade honom i galoppen vilket gav lite missar, men ändå väldigt nöjd. 

I LA:5 (DM-klass seniorer) fick jag lite över 63% (tre dommare: 65%, 64% och 61%) Red inte lika bra då, båda var trötta. Hade en jättemiss med galoppinslag i ökade traven annars fint flyt framför allt i galoppen.

I MsvB:3 (DM- och KM-klass seniorer) fick jag 63% och var ett poäng ifrån seger. gjorde iaf ett jättebra program utan strul och korsgalopp (som det alltid brukar bli i det programet). Kom dessutom ihåg 8 m volten. 

I DM:et (Distriktsmästerskapet) för seniorer kom jag tvåa. (Mål att komma bland de tre bästa)

I KM:et (klubbmästerskapet) för seniorer slog jag dressyrtanterna stort och tog hem segern och segertäcket. (Klarade mitt mål.)


Rinaldo ©

Sammanfattning av året 2008:
Debut i MsvA
ett SM-kval
Debut i prix st Geroges
Körde vilse i Skellefteå
Trea i Junidressyren (bara två Stockholmsekipage som slog mig)
"Kast med liten flicka" 
Sexa i finalen av MsvB- cupen på Junidressyren
Lagseger omg. 3 div. 1
Silver i NM (Norrlandmästerskapet) för seniorer
Silver i DM (Distriktsmästerskapet) för seniorer
Guld i KM (Klubbmästerskapet) för seniorer
Tre segrar och åtta andra placeringar i MsvB  
Pendlar mellan de 10 och 20 bästa i Sverige poängmässigt för Young Riders.

Riktigt nöjd med året.
Nu blir det pepp på ridsportsgala i Februari och seriedressyr för Johanna och Nalle efter nyår, sedan drar det igång igen.

Jag och Nalle, Maj 07 ©
#1 - Johanna

nu får du ju sätta upp mål för nästa år =)

#2 - Kattis

GRATTIS GRATTIS till ett kanonår!!! :)



Saknar att ha en emma i stallet :( dom är lyckliga dom alla där på hippo som få ha ett lyckopiller som du i stallet!! kram kram!!!