Emma

Oj vad sent det blev!
Kul dag på jobbet idag. E och jag har ju iofs alltid kul på jobbet. Fast jag har ju kul med alla på jobbet. Aja, hur som helst... E skulle rengöra glassmaskinen. Glass är gott men glassmaskinen var tydligen inte nöjd. Den började först att andas tungt, som Darth Vader ungefär, och vägrade tömma sig. Skumt! Sen spottade den på E så hon fick milshake över hela sig, knäppa maskin. Hon luktar nog iaf godare än vad jag gör nu såhär efter jobbet. Vi konstaterade iaf att efter min förra katastrof med maskinen skulle jag inte röra den, kunde ju diska lite lock istället. Vad ska du göra ikväll?

Visst märker ni att gamla Emma är tillbaka litegran. Jo det råkar faktiskt vara så att någon gjort min dag idag. Kanske faktiskt hela min vecka. Underbart! På strålande humör. 

Lite otippat att man på vägen hem upptäcker att det är bokrea och att Åkerbloms har öppet till halv två. Lyckat med skjuts hem och kanske två hästar att rida imorogn... eller senare idag blir det väll. Blir iaf minst en. Man vet ju inte hur många det blir nu förtiden, i söndags (fortfarande min stallfria vecka med undantag för tisdagen) red jag en sjönhet och två odjur. Fast det va väldigt söta odjur. Tror jag sammanlagt spenderade åtta timmar i stallet den dagen. Haha! hade väll lite att ta igen kanske. 

Helgen har ju varit intressant, tror jag dödat mer hjärnceller än någonsin förr och eftersom jag är över arton (trots att somliga inte tycks tro det) så produceras inga nya. Tror det bara är nån seg jävel kvar där uppe som ser till att allt keeps on going. Seg, oja, det vill jag lova! Tror vi drar ett suddigt sträck över helgen. Fint väder idag, hm h hmm! 

Heath Ledger fick tydligen Oscar i natt! Grattis! Var väll dock inte helt oväntat... Tycker hans död är lite intressant. Vet ju själv inte vad som hände men har fått på kän att det gick till som så att han var en väldigt seriös skådespelare och jobbade med en väldigt tung och komplicerad roll, plus att han säkert som de flesta andra skådisarna var deprimerad... ideal... prestation... Han fick medicin. Han tog medicin. Han tyckte inte den verkade. Han tog lite till. Råkade ta för mycket. Inte meningen. Men som sagt så vet inte jag vad som hände. Massmedia kallar det ju för överdos, eller hur? Intressant att de ändå gör hans död som orsakades av en överdos till någonting ärofyllt. Annars när någon dör av överdos skulle man typ säga; Ja han va en bra skådis men låt oss inte tala om honom mer! och sopa allting under mattan. Missförstå mig fel, tycker han var en grym skådis och framför allt i rollen som Jokern i en av de bästa filmerna genom tiderna (ändå han som styr upp den, Bale är bara äckligt snygg), tycker bara att allt runt är intressant. Man kan ju helle rinte låta bli att undra om han hade fått priset om han inte dött, är det rättvist? Han förtjänar det definitivt men det känns inte som en roll man får det av ändå så jag tror inte han hade fått det om han levt. Tragiskt!

Nä nu blir det sovasovasovasängsängsäng! 
God natt och sov gott så ska vi prata allvar imorgon!