Emma

Update

Hejsan alla trogna läsare som suttit framför datorn med samma text i en månad nu...
Det är så tragiskt att internet inte längre funkar i min lägenhet i Stockholm, och det är inte det enda som inte fungerar, all el har tydligen lagt av också... Som tur var så har jag fått semester och åkt till mormor för att vila upp mig. Mamma kom förbi så idag har jag fått tur att låna hennes dator.

Som ni förstår så mycket hänt sedan jag senast skrev, därför kommer det här inlägget bli långt. Jag vet att det finns vissa som inte orkar läsa mina långa inlägg så därför delar jag upp det i stycken. Styckena handlar om:

♦ Johannas vistelse
♦ Pelles semester
♦ Midis flytt
♦ Jacksons död
♦ Sommarkrysset, museum och grönan
♦ Mormorresa


****************************************************************************************************

Johannas vistelse

Nu har min käraste syster åkte hem...
Tråkigt värre, vi hade väldigt roligt tillsammans och hann med väldigt mycket skoj.

Gå på stan, äta muffins, vara med på allsång, släppa ballonger, äta ute, rida, mocka, sjunga, se på film, sola, mysa och mycket mer...

Saknar dig redan syster yster som aldrig är dyster!


****************************************************************************************************

Pelles semester

Nu har Pelle fått semester och åkt ifrån mig...



Men sanrt åker jag till honom och sedan kommer vi båda hem igen.

****************************************************************************************************

Midis flytt

Midi har liksom Lillen nu flyttat ifrån mig och åkt till sitt nya hem (som för övrigt är grymt fint). Jag fick fin avslutning eftersom att jag under 10 dagar fick rå om henne helt själv. Underbara hon...



Jag vill lova att jag verkligen kommer att sakna henne. Men jag ska hälsa på någon dag.
Inga fler GirlPower morgonar när alla valacker är i hagen... Girls just wanna have fun...



****************************************************************************************************

Jacksons död

Jätteintressant ämne, har haft tankar om det ända sedan jag fick veta... tyvärr så har visa medier nu kommit in på samma bana innan jag hunnit publicera men inte så mycket att göra åt.

För det första, skulle han på Comeback? Vad skulle han göra med näsan, ha munskydd? Eller skkulle han sätta dit en i plast? Jag tror inte riktigt att han hade klarat av en turne och jag förstår att dte va få som köpte biljetter för att de som verkligen gillar honom och hans musik vill nog inte se honom i det skicket som han var. Personligen så tror jag att han aldrig tänkt genomföra turnen. Men kan ju också förstå om han, i likhet med Elvis, hade slut på pengar och inte såg någon annan utväg.
Då kommer vi till det andra. Parallellerna med Elvis. Han gifte sig med Elvis dotter. Han hade Neverland och Elvis hade Graceland... Båda dog före sin comebackturne... Kusligt, eller hur? Om jag inte mins helt fel så låg Elvis också i någon slags glaskista efter sin död och var inte det Jacksons sista önskan? Som blev uppfylld. Jag tror på självmord och att han ville avsluta livet som en av hans stora hjältar.

Jag unnar honom verkligen att få lämna detta livet eftersom att det inte verkade le mot honom under de sista åren. Intressant  att vi hyllar en misstänkt pedofil och pengafifflare. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig i frågan. För mig har artisten redan dött. Känner inte för att gråta direkt. Känner mer lättnad, då slipper han, vi och hela världen mer skandaler från honom  och dessutom så vet jag att han inte komme rpå att göra någon mer musik utan hans gammla blir bevarad, den som är riktigt bra. Håll med om att man aldrig visste vad karln skulle göra.

****************************************************************************************************

Sommarkrysset, museumbesök och Grönan

Förra lördagen var jag på sommarkrysset! Tobbe "trollkarl" Blom var programledare och eftersom att jag är lite smygkär i honom så fick jag lov att gå. Dessutom var Robert Wells där. Visade sig också att vissa andra bra artister var där bla. Dead by April och någon Erik H... som jag inte kommer ihåg namnet på. Tobbes hjälpreda bakom sändningarna var väldigt lik Kevin, trodde faktiskt först att dte va han. Fats han va för tjock för det... Det va värt det trots spöregn när jag gick dit och blöta byxor i flera timmar. Fick ju iaf mina vofflor och ett moment med Tobbe. Synd att han är gift...



Tog mig tid att göra förra söndagen till en riktig museumdag. Först gick jag på Vasabåten. Fick svindel så fort jag kom in. Vilken gigantisk båt... eller villket gigantiskt skepp! Helt otroligt att människan kunnat bygga någonting sådant. Det va helt fantastiskt! Kännde som om jag va med i Pirates. Rekomenderas starkt!

Sedan gick jag på Hallwylska museet (eller vad det heter). Det va ganska intressant. Svårt att förklara med det är en lägenhet längs strandgatan som blivit bevarad från typ 1800talet. Som att hamna i en Jane Austin film.

Ville också gå på Junibacken men jag tyckte det va för dyrt... hade så gärna åkt sagotåget och ridit på Lilla Gubben...

I Måndags kom Fiffi till Sthlm och då gick vi på stan. I onsdags for vi till grönan. Eller hon och hennes kusin for först dit sedan skulle jag komma. Jag åkte gratis med roslagsbanan (de brukar aldrig hinna stämpla) sedan kollade ingen mitt band på danderyds sjukhus så jag kom till stan helt gratis. I mitt huvud ringde någonting som E i stallet hade sagt innan "Grönan, det ligger nära Slussen..." Perfekt då åker jag dit så slipper jag ta buss (kännde tat det skulle ta för lång tid att gå när de väntade på mig. Steg av på Slussen och såg direkt grönan. På andra sidan vattnet... Vad är det här? (Hade glömt att E också hade sagt att man måste ta färjan) Men det är nog bara att gå runt vattnet så kommer jag dit. Gick och gick, kom till en ö men grönan va fortfarande på andra sidan vattnet. Bara att traska vidare... Efter en och en halv timmes traskande kom jag till en busskur där rätt buss gick. Men den va tydligen överfull och vägrade släppa på lilla stackars jag. Bara att traska en halvtimme till... Men när jag väl kommit dit va det helt klart värt det, det regnade så ingen ville åka, vi hann med hur många åk som helst. Jätteskoj. Blev dock väldigt blöt och kom hem sent. Ingen röst dagen efter...

****************************************************************************************************

Mormorresa

Nu är jag hos mormor. Jätteskönt med semester. Fast det har hänt väldigt mycket roliga saker på Hogsta under senaste tiden så jag ville nästan inte åka därifrån. Kan nog inte avslöja nu men väldigt mycket kul. Förska natten här var väldigt intressant, var vaken till tre, eller försökte sova till tre men det gick inte för det va så livat. Vaknade sedan först av alla. Hade ett par shorts och tre pixiböcker i sängen... VTF?! De senare nätterna har varit lite lugnare för dåhar jag fått sova själv. Min bok har förvandlats från jättebra till världens drygaste, men nu är den äntligen slut. Ska börja på en ny ikväll. På måndag ska jag klippa mig och färga håret, sen ska vi på sägensafari torsdagkväll, spännande. Det blir nya HP någon dag. Vi vill åka till furuvik men det ser mörkt ut. Vi ville också rida islandshästar men då hittade vi ett ställe med nordsvenskar istället eftersom att kussarna är så långa. Men det va dyrt... ända som lockade var westernsadlarna. Åker hem på söndag och sen ska jag till skåne, sen hem igen och sedan är det bara en månad kvar tills jag flyttar hem, eller vi får se, kanske blir kvar... vem vet?

****************************************************************************************************

Until we meet again, God knows when...

Grattis, världens bästa!

#1 - erika

haha, jag var också på vasamuseet sist jag var i sthlm. Det var det enda vi hade planerat, att vi skulle titta på vasaskeppet. Fick diverse gliringar om hur töntit det var att gå dit av vänner... men vafan! det är ju grymt!



Jääääsiken emma!



Låter som du har en underbar tid i ditt liv nere bland stockholmarna för övrigt. Kram :)

#2 - Anonym person

Bara några kommentarer om jackson faktiskt! :P För det första (vad jag hört) så skulle det säljas biljetter till 10st shower men det var så stor efterfrågan att det blev utsålt till 50st shower, så inte var det dålig efterfrågan.

För det andra så låg han i en guldkista på minnesceremonin. För det Tredje så är det tråkigt att han dog för han hade ju faktiskt barn som han tagit hand om och han var en legend inom musikbranschen.

Och anklagan om att han var pedofil osv tror jag inte man ska tro allt man hör heller då media oftast kan vända saker så att det får en annan betydelse än från det ursprungliga.

Som avslutning, lyssna på "The way you make me feel" :D

P.S (det är säkert sjukt svårt att gissa vem som skrivit det här)