Emma

Allsång!
Idag har jag, J, F och A varit på allsång på Skansen.
Eftersom att jag jobbade så fick de andra åka dit till kl 9 (då det öppnar) och ta platser. Man vill ju ha bra plats så man får vara med i TV. Skulle ju vara coolt att sjunga i micken också. Premiär för 2009 och artister som Måns och Ledin och Dorsin.

Skyndar jäkel efter jobbet och ansluter mig när de andra har blivit lagom solbrända och trötta i rumpan. På vägen dit, när jag ska upp för trappen från Sergelstorg lyckas jag snubbla på första trappsteget och ramla över hela trappen. Som en gammal tant! Lyckas väll få ur mig något "OJ" och sedan sprang jag upp för trappen och glodde i marken. Fullt med folk. Hade kunna skratta bort det om jag hade haft någon med mig men va ju helt ensam... Jobbigt!

Tar mig efter viss tid, sprang typ men ändå, till Skansen. Där sitter sötnosarna i solen och tittar på Måns. Får veta att vi har dunderbra platser och att både Månsen och Ledinen kommer gå några cm framför oss. Men super! =) Chans att få vara med i TV och ännu bättre, kanske sjunga!

Genrepet började runt 17.15. När Måns skulle sjunga så valde han "En kväll i Juni". Underbar låt som jag kan texten utan och innan till (han tog av sig sin kavaj...) När Måns kommer till oss så räcker han micken till mig. Jag börjar "Hennes hår...". Sedan blir alla tysta, till och med orkestern slutade spela. Ingen aning om vad som hände, jag tystnade och alla andra gjorde också det, värsta är att alla kollade på Måns, som höll micken mot mig. Pinsamt! Måns fick ta micken och börja om "Hennes hår..." och hjälpa mig igång, då gick det väll någorlunda. Tyckte det va i klass med papper-i-byxor-på-arlanda i pinsamhet.

Mellan genrepet och livesändningen gick jag och J en sväng och kollade på djuren...
 
Bild 1. Killing, Bild 2. Sälar

Livesändningen drar igång med ös. Känner fortfarande lite skam sedan repet. Men dte behövde jag inte göra länge för den känslan byttes snabbt ut mot upprymdhet och totalt koncentrationskaos när det var Ledins tur att framträda. Och btw, karln är ju het! Ledin gör sin låt och sedan en allsång (I natt är jag din). När han sjunger allsången så går han i publiken och låter vissa sjunga med. När han kom till oss tyckte han tydligen inte det räckte så utan han börjar med att sätta sig Fs knä. Sedan lägger han sig på oss. (Vi sitter i ordningen J, jag, A, F så J fick huvudet och A rumpan) han vänder sig mot mig och frågar "Är du med?".  Jag skakar på huvudet men jag hängde ändå med rätt bra "smeka dig i mörkret, glömma att jag är jag..."
Fantastiskt!!

Tomas och Måns

Lite senare på kvällen kom turen till Mums-mums. Jag förstod ju att han aldrig skulle förtro mig med micken igen efter genrepets fiasko. Men tror ni inte att jag ändå får sjunga igen. Och alla ni som gillar Måns, han såg mig rakt in i ögonen... Tror att han såg att jag hängde med den här gången och ville ge mig en ny chans. Underbart!

Vilken fantastisk dag! Eller avslutning på dagen! Ända som saknades (tyckte jag) var att Anders skulle ge mig micken också men man kan ju inte få allt. Nån som ska med på allsången 4 Aug? Då kommer Skifsen!

Lundin
#1 - Erika

Du ska då alltid va värst ;)

#2 - Jojo

Ja, här sitter man och håller platser från klockan nio på morgonen och så kommer du in och bara glassar och får sjunga! Lite svartis fast jag satt bredvid...