Emma

Tävling!

I helgen fick jag åka iväg på tävling! Vilken tur jag har!!
Fick låna Rosen och Kerdos och rida en klass vardera (fast jag red samma klass med båda).

Jag red klassen FEIs inledande program för juniorer, som motsvarar MsvB-nivå och först ut var Rosenfels. Han var duktig och jorde allt jag sa men han var väldigt seg i traven. Jobbigt jobbigt sa jag där uppe på den stora ryggen. Men är nöjd med galoppen och att jag inte hade några missar.

Sen red jag Kerdos och han var verkligen hur fin som helst att rida. Jag fick jättebra känsla och sen jättebra ritt. Han skötte sig och var jättelydig. Dock så var han lite lång, vilket jag kan köpa. Men jag skiter väll i poängen när man får ha sådär kul på tävlingsbanan!

Jag fick 60,88% på Rosenfels och 58,82% med Kerdos vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på att jag inte har tävlat på ett tag och det var faktiskt Medelsvår. Jättenöjd!

Båda två var så snälla att ha med sig också och som tur var hade jag med mig världens bästa syster som fick extraknäcka som världens bästa hästskötare. Allt flöt på jättebra!


Nu tar jag semester från torsdag och drar till Stockholm!
E