Emma

Påskhelgen
Vilken helg alltså!!

Långfredagen började med sovmorgon och sen åkte jag och Anna till stallet och tog hand om våra hästar. Vi började med Lelle som vi knoppade och matchade till lite mer än vanligt. Sedan red jag i paddocken medan Anna fota mig. Hon lyckades fota 565 bilder som vi sedan rensade ner till 224 st, alltså de allra bästa! Lelle kändes otroligt fin och jag tänkte att "såhär ska han vara på tävling". Efter det så red vi ut i skogen med Raspen och Kingen (jag red Raspen). Jättemysigt att få vara ute och galoppera lite och hästarna skötte sig väldigt bra. Efter stallet åkte vi hem till Anna och åt bakpotatis med hemmagjord räk- och romröra och till efterrätt chokladmousse -otroligt gott!!

Jag & Don Leonardo, Långfredagen ©

På lördagen, Påskafton, fick jag rida Kingen medan Anna hoppad Raspen, gick väldigt bra för båda och Kingen kändes fin. Sedan red jag Lelle i paddocken. Han var lite spänd men skötte sig och snälla Anna filmade oss lite på slutet. Efter stallet så åkte jag ner till mamma och åt påskmiddag. Där fick jag gulla lite med den söta lilla valpen som jag har kommit på att jag vill ha. Hon heter What a Girl så jag (om hon vore min) skulle kalla henne för Wilma. Wilma och jag lekte massor inne och lite ute. Underbara lilla hund! Fick väldigt god mat också...

Queenousties What a Girl, Påskafton ©

På söndagen, Påskdagen, så fick jag rida på Annas fina Raspen i paddocken medan Anna fotade oss. Det gick jättebra att rida (om jag får säga det själv) och Raspen kändes väldigt fin. Fick många bra tips från Anna också som gjorde att det gick ännu bättre. Väldigt kul!! Efter det tog vi en långlunch som vi spenderade ute i den varma solen på ett hästtäcke. Vi passade på att putsa upp massor med träns när vi ändå satt där. Sedan gick vi ut på en promenad med Lelle och Kingen.

Jag & Raspen, Påskdagen © 

Idag har jag ridit på en väldigt pigg Lelle men han kändes väldigt fin. Sedan har jag varit ute i stugan och suttit och stekt i solen. Tror jag bränt mig lite...
#1 - Anna

Lelle var då fantastiskt fin i rosa!!

#2 - Emma

Ja visst är han :)