Emma

Bara för att jag...
...är ledig idag och är klar på stallet och är trött så har jag krypit ner i sängen med datorn och en godispåse. Vet inte när jag senast kunde konstatera att kl är 16.30 och jag inte har någonting mer inplanerat under dagen! Hade dock tänkt städa lägenheten och hinna se iaf 2 Clintanfilmer innan jag ska sova. Sova ja, det behövs verkligen. Jobbat kväll nu i några dagar denna vecka och några dagar förra veckan. Blir nattjobb i helgen också. Blir ju automatiskt lite mindre sömntimmar då eftersom att jag envisas med att vakna tidigt för att åka till hästen. Men det är han ju värd.

Imorgon är det 1 december:
Någon snö? nej!

Tragiskt... Bara några minus idag hade väll räckt för att det skulle ligga ett fint snötäcke till morogndagen men istället fick vi spöregn. Mycket oönskat. Ska det ändå vara nederbörd så kan det lika bra vara snö...

...Många hästar får kolik just nu (kan räkna 5-6st de senaste 3 månaderna), får höra olika anledningar från olika håll men bla kan det vara klimatet just nu. Kännslorna går självkart mest till de olycksdrabbade som förlorat sin häst som följd men det är ju klart att man själv blir lite orolig också. Alla säger olika saker om vatten i hagen, hö, silage, vatten i boxen, motion. Man blir helt snurrig! En hästägares värsta mardröm är ju att se sin älskade häst bli sjukare och sjukare utan att kunna göra någonting och det värsta som finns i hela världen är att ta farväl av en vänn. Det finns ingenting som gör så ont! Har iaf bestämt mig för att det finns en person som jag ska lyssna på när jag är förvirrad (gällande hästar) och det är min mamma. 

Nä, nu blev det alldeles för djupt snack. Clintanfilm nästa!