Emma

Det som inte dödar...
... det härdar, right?!

Trodde verkligen inte att jag skulle leva att se denna dag men här är vi ju nu och dagen är ju dessutom över. Efter två veckor av nattjobb och sömnbrist ska jag nu riktigt njuta av att vara ledig i två hela dagar till (utöver denna). Tror inte jag sovit mer än 5h i streck de senaste två veckorna så jag har lite att ta igen...

I dessa trötta, sega och griniga tider så är det bra att jag har någonting som får upp mig ur sängen på dagarna och som dessutom får mig att längta tills jag får gå upp och cykla iväg. Självklart min alldeles egna lille Lellis! Åh, han har minnsan varit så fin att rida på den senaste tiden. Han har iofs alltid varit fin att rida på men nu är han verkligen på gång och utvecklas väldigt positivt. Jag blir så glad av honom. 

Dagen har idag betsått till största del av att skura boxen (och lite annat) för att jag var för seg för att rida ordentligt (ironi?). Han hade också redan en planerad vilodag idag. HAde egentligen tänkt skritta ut i skogen och på förmiddagen såg det ju lovande ut tills att himlen fylldes av mörka moln och luften fylldes av regn... Då fick det bli en mysig barbackaskritt i ridhuset istället, påföljt av en titt i paddocken och en mini promis i skogen. Efter det fick den lille sötisen även gå i skritten (haha för seg för att rida?). Nu har vi en vecka fylld med träning framför oss, måndag och onsdag för Marc och torsdag för mamma. Nästa vecka kommer också AH så vi känner oss verkligen på gång nu! Tävlingsterminen here we come! 

Nu ska jag sova, imorgon blir det storsanering av stallet så att vi äntligen får bli utsläppta!