Emma

Golf
Hör och häpna; har spelat golf hela 3 gånger denna sommar. Räknade ut att jag senast spelade 2004, alltså 8 år sedan! Spelade ju faktiskt på golfskola och i tjejgrupp då jag var yngre men la ner då hästarna började ta för mycket tid. Ganska tufft att bara dra ut på banan utan uppvärmning efter att inte ha spelat på så länge!
 
Första rundan gjordes förra tisdagen. Var lite pinsamt de första hålen men kände inte så stor press så jag skrattade mest åt det. Kom igång på hål 6 men tyvärr så gick vi bara 9 hål. Fick ändå ihop 10 poäng och kunde då känna mig slagen av DB med 2 poäng och JH med 4 poäng. Helt klart godkänt tycker jag! Var dessutom väldigt trevligt.
 
Andra rundan gjordes fredagen efter det. Då spelade jag förvånansvärt bra, iaf till en början. Började med att spela första hålet på par (i detta fall par 4 alltså på 4 slag). Gick väll kanske inte riktigt lika bra sen men jag hade en bra känsla genom slingan av (även denna gång) 9 hål. Slutade med 18 poäng, vilket bara var 1 poäng ifrån DB. Bra jobbat fröken Berg!
 
Tredje rundan spelades en vecka efteråt. Spelade inte så bra som veckan före. Fick mycke skitslag och insåg att tävlingsnerverna och prestationsångesten vaknat i denna sport också. Fick dock in några fina träffar och fick med mig lite bra tips på vägen. Slutade med att jag och DB hade samma poäng, 17, så jag ska nog inte vara helt missnöjd ändå. Har en känsla av att det är min tur att vinna nästa gång!