Emma

Taggar!
Jaaaa! Nu va det  dags för tävling igen. I helgen bär det av till Ö-vik. Blev lite konstigt då nästan alla höstens tävlingar ligger nu fyra veckor efter varandra men har bestämt mig för att rida tre av dom (han kan ju inte tävla varje helg). Så i helgen blir det som sagt Ö-vik där jag rider en MsvC per dag, nästa helg är det SURF där jag beslutat att bara åka ena dagen men då rider jag två klasser då och helgen efter det har vi hemmatävling. Sen är det inga tävlingar förens i mitten av oktober så Lelle får helt enkelt palla tre i rad.
 
Är iaf i full gång med träningen och han känns jättefin. Dock gjort ganska mycket byten (vilket går jättebra) på sista tiden så vi får se hur det går i de förvända. Men häromdagen red vi först korta diagonaler med byten och sen serpentiner i förvänd galopp med enkelt byte på mitten och det gick bra. Känns väldigt bra i traven, framme för skänkeln och lydig. Nåväl, allt kan hända har jag lärt mig...
 
I söndags började vi uppladdningen med longering ute (fungerar som avrastning då han kan dra på rätt bra på linan) efter en dags skritt. Sen har vi tränat dressyr måndag och tisdag. Idag ska vi ta en promenad i skogen, imorogn ska vi träna för IH och på fredag blir det bara avstämning i dressyrsadeln. Sen åker vi på lördagmorgon. Ska bli superkul!! Känner mig taggad!
#1 - Anna

Spännande! Lycka till i helgen :)