Emma

No more champagne...
 
Jaha, då var året till sitt slut. Ett bra år har det ju varit! Lyckats hålla nyårslöftet att "festa en gång i månaden minst" men tror inte jag ska använda det nästa år också. Har kommit på ett nytt superbra nyårslöfte nämligen "njuta av livet". Kan ju jag behöva!
 
Red idag sista ritten för i år på min kärlekshäst. Rustade upp med kandaret och red ett ordentligt dressyrpass. Och Lelle var magisk! Jobbade med byten i serier och jag måste säga att det tar sig. Vi får in 4 byten på 3/4-linjen med lite blandat antal språng mellan men en sak i taget. Ibland blir det ju så klart lite fel men det är ju för tusan svårt för min söta häst som inte kunde fatta galopp ordentligt för två år sedan. Sedan gjorde han superfina travökningar och vi gjorde lite krumelurer där emellan också. Underbara vackra häst! Vad jag älskar honom!
 
Om man gör en liten återblick över året så det ju varit lite blandat resultat för oss. Vi började tävlingsterminen starkt med andraplacering i MsvC:2 på 66,22% i Härnösand. Sedan lyckades vi kvala MsvB med vå andra MsvC-start. Sedan har det gått lite blandat med ibland ovan och ibland under 60% tills jag flög av framför dommaren i början av Juli. Hann med en tredjeplacering i LA:4 i Sundsvall innan också men jag var inte så nöjd med den ritten.
 
Efter sommaren laddade vi upp med nya krafter och la oss på en jämn 60% nivå i alla våra MsvC starter tills sista tävlingen då vi fick en fjärdeplacering i MsvC:2 med 62,44%. Före det han vi debutera MsvB med ganska bra ritter och på sista tävlingen skrällde vi till med vinst i FEI inl MsvB på 61,76%!
 
Många andra faktorer har också gjort dte här året till ett väldigt bra, ska se tillbaka på det med glädje!
 
Så nu hälsar jag och Lelle gott nytt 2013!