Emma

Omvänd
Jaha... det visade sig att det tydligen var sömn och lite ridning som behövdes för att vända mitt dystra jag till mitt vanliga sprudlande glada jag. Har kommit igång på riktigt med hästen igen efter vilan och han känns jättefin. Idag har han hoppat med Elias (första gången efter julklappshoppningen). Först såg de lite ringrostiga ut men sen kom de igång. Kommer nog bli riktigt bra det där... om han slutar ta i så mycket över och busa efter hindren kanske till och med jag skulle våg hoppa lite mer. Lille söt-Lellis! ♥ Men tills vidare är jag väldigt glad att jag har ett proffs som kan sköta det. Vi taggar hopptävling i slutet av Februari.

Är som att jag har väntat på att få "the real breakdown" (som jag kan få ibland) men Lellis har genom sin underbarhet inte tillåtit mig det. Det är ju egentligen bra. Ska träna för mamma på fredag och sen klubbtävla på lördag. Rider MsvC:2 (som vi aldrig ridit förr) och det känns bra att komma igång inför tävlingsterminen. Vintern är ju bara som en tjock soppa som måste plöjas igenom medan somaren känns som rinnande vatten i jämförelse, bara att hänga med!

Jobbat väldigt mycket förra veckan och börjar nu denna med en ledig dag, en väldigt kreativ ledig dag. Fick sovmorgon (av snällaste Elias) och sen städade, diskade, dammtorkade och damsög jag lägenheten. Äntligen är julen utstädad! Sen åkte jag till stallet och fixade där. Fått stöveln som krånglar i dragkedjan inlämnad på lagning och håller nu på att tvätta alla schabrak och benlindor. Måste ju ha lite rent när Patrik Kittel ska komma på besök.

Nu tar jag en mysig "typ helg kväll" med lite film ("A Perfect World"- A perfect film då både Clintan och Kevin är med i den!). Clintan 63 år (i den) fortfarande snyyyyyyyyygg!