Emma

Att laga mat...
Tänkte att jag skulle vara lite duktig också göra hemmagjorda (Emmagjorda) köttfärsbiffar till lunch/middag/mat idag. Hade nått slags hum om att man skulle ha ströbröd, mjölk och ägg (och lite salt) i så jag fixade det. Och givetvis köttfärs också! Sen satte jag ihop detta och började "knåda"...
 
Letade faktiskt upp nått recept på internet också för att det inte skulle bli helt pannkaka. Gjorde istället för 8-10 normala biffar, som det stod i receptet, så gjorde ju jag 4 gigantiska biffar. Varför? Ja säg det, var u inte så smart men gjort är gjort... Ner i pannan och börja steka, och vända och steka, och vända och steka osv...
 
Är ju viktigt att köttfärs är riktigt genomstekt så det gäller att steka på ordentligt. Hur som haver så började jag känna att detta kanske inte var en så bra idé. Till detta kokade jag grönsaker och sen lite krossade tomater på biffarna.
 
 
Visste faktiskt inte om jag skulle våga smaka men hör och häpna, det blev ju riktigt gott!!