Emma

Konstigt!
Visst är det konstigt att jag nu rest runt och spenderat tid med olika människor och sovit på olika ställen och när jag väl kommer hem till sin mysiga lägenhet (där det är mörkt och tyst när jag ska sova) och sköna säng så kana jag INTE SOVA!!
 
Också luktar det kostigt i kokvrån, letar och letar men hittar inte varför... måste gå till botten med detta!
 
Hunnit komma igång och jobba också. Började i måndags och det "med råge" för det var ingen lugn kväll. Gick dock förvånandsvärt lätt att komma in i det igen. Igår hade jag ett mysigt litet 4h pass. Nu är jag ledig i två dagar och sen rockar jag i helgen!
 
Har gjort en utmaning åt mig själv som går ut på att inte äta godsaker och dessutom minimala mängder kolhydrater. Hälsa och nyttighet ska vara i fokus! Ska också motionera mycket mer och då menar jag utöver att cykla till stallet och rida. Ska köra på till sista Augusti, är just nu på min fjärde dag. För varje dag jag kvarar det så lägger jag undan 20kr så i september kan jag, förhoppningsvis, köpa någonting fint. Väldigt kämpigt just nu i början då jag är så sockerberoende, men jag ska klara detta!
 
Nu är hästen hemma igen! Jag är så ridsugen så det är inte klokt!! Efter tre veckor på bete ser han mer ut som en vildhäst än en dressyrhäst. Fick flytta in igår och då blev det ordentligt bad och bodyscrub och på det pälsglans överallt, idag ska jag frisera honom och sen longera lite. Imorgon blir det ridning! Tjohoooo!