Emma

Tillbaka i sadeln!
Igår var premiärturen på Lellis efter sommaruppehållet, tre veckors vila för oss båda!
 
Det började dock i förrgår med en ordentlig badning och pälsglansning och igår fick han friseras innan det blev någon motionering. Manen var lång och låg åt båda håll, svansen var rastaflätor och "norrlandsfrilla" högst upp och öronen var lite tussiga också. När jag ändå hade saxen framme åkte det minimala hovskägget också. Bitmärkerna i bringan gick ju inte att göra så mycket åt men de läker väll med tiden. Höll på och fixade så länge att lille hästen somnade...
  
 
Vi började sedan med lite longering i ridhuset (var så dåligt väder ute) och Lelle fick ha sitt nya fina träns som jag satt det coola pannbandet på (kandaret fick ta det finfina). Han är fortfarande barfota så han smyger fram lite (får skor på måndag). Han har då inte tappat minnet på tre veckor för han var så duktig så!
 
Efter några varv på lina i trav och galopp så satt jag upp i sadeln. Konstigt, det kändes inte som att dte var så länge sedan jag gjorde det. Kändes mer naturligt och helt rätt! Som att vara hemma. Blev några varv i trav och sen skrittade vi av. Idag blir det lite mer ridning, förhoppningsvis ute i solen. Åh vad kul det är! Jag älskar min häst! ♥