Emma

Ledig dag = stalldag
Ojoj, blev en lång dag i stallet. Men vad tusan, om man är ledig finns väll ingen anledning att stressa? Började med att mocka och sen gå på möte. Efter det så red jag tre hästar. Först skritt i skogen med Rosa. Gnaks akallt ute men man ska inte klaga så länge solen är uppe! Väldigt mysigt måste jag säga.


Sen red jag Lelle, lite dressyrtrim inför morgondagens klubbtävling. Ska rida MsvC:1 och tänkte slå på stort och debutera innanför staketet med kandar. Dagens ritt var helt ok fast matte var lite ofokuserad... men det ska nog bli bra imorgon ändå. Avslutade med att rida Kingston. Han kändes pigg och fräsch och jobbade på väldigt bra. Imorgon blir det nog dressyrsadel för herrn!

Ledig i helgen så jag spenderar i princip all tid i stallet Imorogn blir det morgon i stallet, rida fina KIngston och sen klubbis med Lelle och Tosca (LB:2) som ska få kolla på staketen för första gången. Spännande!

Somade gott igår efter jobbet men vaknade plötsligt vid 3.30 då grannen tydligen skulle ha efterfest (idioten!). Sjöng och skrek och stojade så jag kunde ju inte somna om, var väldigt nära på att gå över dit och knacka på dörren! Händer det i natt igen så kommer jag nog att göra det. Fick lov att sätta igång Simon & Tomas för att kunna somna om och slippa höra på oväsendet.

Här kommer en bild på mina älskade stövlar som är så fula att de bli snygga! Och dessutom är de väldigt sköna så jag vill inte ta av dem, fast de är dock ganska kalla...