Emma

Säsongens sista tävling
 Då va säsongens sista tävling över. Känns ganska konstigt att det bara är två år sedan som min häst på dessa tävlingar (URFs Oktoberdressyr) debuterade på tävlingsbanan för första gången. Red LB den gången, men detta år va det MsvB som gällde. För ett år sedan debuterade han i MsvC vid dessa tävlingar. Man kan inte konstatera annat än att det går framåt.
 
Vilken avslutning på säsongen sen! Började med att rida FEI inledande program för juniorer (MsvB) på lördagen. Fick riktigt fint flyt och inga missar förutom stuts och bus i båda bytena (som gav 4or i betyg). Fick procenten 61,77% (fjärde hästen jag ridit MsvB på över 60% med) och är otroligt nöjd med det! Inte nog med en bra procent, ingen annan deltagare i klassen fick bättre så vi vann! Helt galet! Vem hade kunnat ana att min söta lille häst skulle få sig en vinst i MsvB?!
 
På söndagen så började vi med att rida MsvC:2 med målet att få bra procent (helst över 62%) och en placering. Hade bestämt mig för att det skulle bli våran sista MsvC om det gick bra och att vi då bara skulle satsa på MsvB inför nästa säsong. Fick riktigt bra "go" i Lellis och förutom dåliga bakdelsvändningar och en miss i ett enkelt byte (jag och Lelle var på väg åt var sitt håll i fattningen) så blev det ett riktigt fint genomförande. Fick ihop 62,44% och knep en 4e placering. Riktigt nöjd!
 
Avslutade helgen och söndagen med att rida MsvB:2 med KM (klubbmästerskap). Kan säga att hästen var väldigt trött och ryttaren också... Blev lite missar, dålig ryggning (som vanligt) och miss i ett byte  men ändå "bara" dryga 56%. Inte så nöjd med denna avslutningen men måste försöka fokusera på att jag hade en otroligt positiv och bjudande häst trots att han var trött. "Slapp" placering i KM och slutade just utanför (ville inte få det med det resultatet). Blir nya tag nästa år då blir det enbart MsvB, ska träna som tusan i vinter!
 
Min vackra Don Leonardo med blågul rosett efter segern i FEI inl MsvB