Emma

KLAD HEST!
Nä nu är det väl dags för ett inlägg om Lellis igen (den underbara söta rara)?
 
Förra veckan tränade vi för AH med mycket bra resultat. Lelle visade snällt alla nya saker han lärt sig sedan vi senast träffades och sen fick han jobba med lite finslipande av de gamla. Gick väldigt bra! Han kunde visa upp riktigt fina gångarter (trodde inte han hade så mycket i sig) och var lydig och fin.
 
Den här veckan har vi hunnit träna två gånger för MAW och det har gått superbra! Även här handlar det om att finslipa hjälper och utförande. Är verkligen supernöjd! Får så fin känsla av att rida honom, han är så lydig och med på mina hjälper, inte jobbig att sitta på och bär sig själv så jag behöver inte jobba ihjäl mig. Jag behöver bara göra rätt så blir allt så bra. Han är verkligen positiv!
 
Nästa vecka blir det AH-träning igen och sen en en-dagars tävling i Vännäs där jag ska rida MsvC:1. Ska bli spännande!
 
Mellan allt tränande så fortsätter vi med vårat skuttande över 60-70 cm hinder och det börjar kännas riktigt bra. Det gör dessutom att hästen blir så väldigt glad. Bara att träna vidare med detta!
 
 Åh min lille ögonsten -han är ju guld värd! ♥