Emma

Down that road again...

Dålig dag igår, verkligen onödigt då den borde ha varit fantastisk!

Planerat och sett fram emot att träna för Marc nu i två veckor. Känt mig som ett barn på julafton, alldeles bubblig av förväntan då jag vet vad vi kan åstadkomma. Tyvärr gick inte allt enligt planerna då nån fick för sig att lägga in en bokning av ridhuset just den tiden som jag skulle träna. (Vad jag förstår så skulle underlaget fixas för att det varit hopptävling helgen före och det måste så klart göras på torsdagen då det är dressyrdag). Bokningen dök upp på en lapp max ett dygn före och gjorde det därför omöjligt att upptäcka den. Som tur var har vi ju ett till ridhus (fast jag tror det hade varit lugnare i paddocken) så vi gick över dit för att mötas av läktardammsugning, frambyggnad inför hoppning, tömkörning och longering (vilket inte är tillåtet samtidigt). All min förväntan föll som en pannkaka! Jag började gråta och hänvisades till en volt i ridhuset. Tur att jag har en briljant tränare och en fantastisk häst. Synd bara att efter att jag psykiskt brytit samman har jag svårt att ta mig upp igen. Fortsatte gråta under hela passet och tyckte inte jag fick ut det jag önskat...

Det enda bra med det hela var att jag hade så mycket ångest på kvällen att jag maniskt satte mig och pluggade in 1,5 - 2 veckors heltidsstuderande och skickade in sista delen av fysiken och andra (av 4) delen av matten.

Avslutade sedan kvällen med att gå på bio med bästa Hanna, vi såg Oz the great and powerful och hade jättetrevligt!

Idag är en lite bättre dag...

#1 - Åse

Men usch så trist, förstår om du blev besviken. Det borde ju vara möjligt att planera och boka med lite mer framförhållning! En lapp ett dygn innan är inte ok.