Emma

London del 3
Efter lördagmorgonens besök på Madame Tussauds så tog vi oss till Notting Hill och Portobello Road där det för det första finns väldigt intressanta radhus i olika färger och för fet andra är proppat med små butiker som säljer antikt, second hand och sovenirer. Väldigt mysigt! Sen åt vi på nått litet tacosställe där maten var så stark att det brann i munnen (men jag är ju väldigt känslig också). Resten av dagen blev det mer shopping. Och på kvällen åt vi middag på en jättemysig liten indisk restaurang, kan helt klart rekommendera den! Vi åt varmrätt och efterrätt och drack vin och fick superbra service, dessutom låg den jättenära hotellet.

På söndagen så började vi med att turista, vi gick och såg bl.a. Big Ben, Buckingham Palace och vandrade genom st James Park, där det fanns hur många ekorrar och fåglar som helst!

Kl 12 öppnade julshoppingen på Oxford street och då var vi där! Hittade en kjol och en topp till den att ha på nyår (i Oslo) och även en topp att ha på julafton. Kände mig väldigt nöjd. Efter några timmar var vi väldigt trötta och hungriga och sammanstrålade på hotellet och sen sökte vi (lite för länge) efter en restaurang att äta middag på. Hamnade till sist på en mysig och prisvärd krog där vi åt och till efterrätt drack vi varm choklad med Baileys i.

På måndag så var vi igång tidigt eftersom vi ville hinna shoppa före vi skulle resa hem! Efter en lång dag med shopping och två flygningar var det faktiskt väldigt skönt att komma hem...
Borta bra men (h)Emma bäst!
Portobello Road
Oxford Street
Maten från restaurangen "Spice of India"