Emma

Skitdag!
Lediga dagar brukar ofta vara bra dagar. Ett extra plus är ju också om solen skiner som den gjort idag. Trots detta har jag inte haft en bra dag... Har liksom inte fått in flyten och de minsta sakerna har fått mig irriterad och ur balans. 

Jag borde dock känna mig lite nöjd också då jag lyckats plugga kemi i morse och städat, diskat och tvättat nu på eftermiddagen... Blir lite mer plugg innan John Blund är välkommen också. 

Kan det vara så att humöret gärna får en dykning på hösten och att självförtroendet därigenom kan få sig en törn? Mycket som stärker oss såsom energi från solens strålar och det syre som växter producerar begränsas ju trots allt på hösten. Vet att det inte är helt ovanligt att deppa ihop vid denna tid och det är definitivt inte första gången för mig. 

Hoppade Lelle idag också. Eftersom att självförtroendet inte är på topp och eftersom det såg ut såhär förra gången jag hoppade:
 
Så var jag ganska nervös, trots att det även såg ut såhär förra gången:


Det visade sig dock att allt gick bra och att jag klarade alla mina små hinder utan att ramla av denna gång. Borde haft en glad och stark känsla i magen då jag lämnade ridhuset men istället kände jag mig misslyckad och lite ledsen över den känslan... 

Lycklig ändå över att min häst är så duktig! ❤️