Emma

Vakna till liv ditt gamla skrälle!
Inspirerad av bästa Hanna Gyllengahm (hgyllengahm.blogg.se) så har jag nu bestämt mig för att det är dags att damma av tangentbordet och väcka bloggen till liv igen! Det var minst sagt ett tag sedan...

Mycket har hänt! 

Jobbar inte längre som restaurangchefsassistent på Max utan nöjer mig med några korta pass i veckan då jag numera kan titulera mig fattig student på receptarieprogrammet. Känns sjukt kul och väldigt intressant, tror detta är programmet och framtida yrket för mig! För er som inte vet vad en receptarie är så kan jag meddela att nej, det handlar inte om att stå i reception. Det handlar om att jobba med recept och mediciner och substanser och väldigt mycket därtill. Vanligast är att man efter utbildningen jobbar på apotek. 
Me in my labcoat!

Jag är numera "med hund" och därmed sambo till en underbar liten dvärgpincher vid namn (smeknamn) Våfflan. Nä, det är faktiskt ingen valp (även om hon är liten) hon är tre år och har i sin tur haft valpar. Hon hänger ofta med på stallet, hjälper mig med plugg hemma och gillar att dansa till Bruceans Rosalita! Världens mysigaste sällskap och självklart så sover hon i sängen. 
Våfflan i bilen

Jag har äntligen (nån månad sen) lyckats masa mig till frisören och klippt bort mitt långa hår... Känns galet skönt faktiskt! 

Jag har under ett flertal tillfällen lyckats träffa bästaste Mikaela och Victor sedan jag senast skrev. Först var det i maj då vi var i Stockholm och såg Bruce Springsteen -fantastiskt underbart! Sen åkte jag ner till Oslo på min semester i somras och i september blev det ännu en långweekend i huvudstaden. Ni är bäst och jag saknar er så galet mycket då vi är isär! Som tur var planeras det nyårsfirande i Oslo så det är inte så långt borta nu. 

Snart drar jag, syrran, mamma, moster och kusin till London! Ska bli så galet kul! Girl power in the big town! 

Sist men inte minst: Lellis! Vi har under året kämpat runt på tävlingar och haft lite blandat resultat. Vårt mål under året var att klara 60% i MsvB:4 och efter sommaren lyckades vi faktiskt med en ritt på 60,67% (ö-vik) och en ritt på 61,09% (Vännäs). Utöver det har vi vid tre tillfällen försvarat vårt kval genom att rida MsvC på dryga 64% (ö-vik), 63% (Vännäs) då vi fick tredjeplacering och 62% (URF) då vi fick 6:e placering i väldigt hårt motstånd. Det har dock varit en tuff säsong med mycket motgångar och underkända resultat. Men det lossnade lite på slutet och jag tror att vi sänkt lägstanivån så nu är det bara att träna vidare under vintern. Nästa år ska vi klara 62% är målet! 
Tredjeplacering i MsvC:2 med 63,67% i Vännäs.
Sommarbete 2013 i Hyngelsböle

Tar igen oss med mys mellan starterna i Sundsvall.

På återseende (ganska snart skulle jag tro)!


#1 - Hanna-Panna

Härligt att du också är igång nu! :-) Studentpower!

#2 - Anna

Kul att du är igång igen :) Klart ni kommer fixa 62% nästa år ! Lite mer träning så ska du se att det sitter. Ni har ju redan tagit er långt, trots att året har varit lite tungt bitvis...