Emma

Vad gör man nu då?
Efter gårdagens bakslag så blev trots allt inte resten av dagen så tokig. Jag åkte hem till Hanna som var bakis och hade tvättid. Hon mötte mig på gårdsplanen i morgonrock och solbrillor (vilken kvinna). Vi drack te, dansade, skrattade, grät, bytte tvätten, gick och handlade, åt kladdkaka med vaniljkvarg och såg på pip-Larssons (sova när min dotter är borta i natten?!). Hur kan man inte vara glad efter en sådan dag? Tack för att du gjorde min dag Hanna! 
Coolaste bruden i stan!
Jag hjälper till med tvätten... 

Efter besöket hos Hanna så åkte jag till stallet och red fina Mindy. Blev ett ganska lätt pass med övergångar och tempoväxlingar för att hon ska bara mjuk inför kvällens dressyrträning för Marc. Hon var lydig och jobbade bra. Efter ridningen åkte jag hem någon timme och passade på att handla och laga lite mat innan jag återvände till stallet och höll träning för duktiga Elin och Bulan. Sån utveckling! De är verkligen jätteduktiga och passar så bra tillsammans. Kul att följa! 

Kvällen avslutades sedan med Disneyfilm i trevligt sällskap (vad är det med dig, har du aldrig sett en panda-häst förut?). När jag kom hem (kanske väl sent men jag behöver ju ändå inte plugga just nu) och kvällsrastade lilla Våfflan så var det ett vackert norrsken. Ja, jag vet vad ni tänker - Norrsken i augusti? Men jag har idag uppmärksammat att det var fler som sett det. Vackert var det iaf. 

Idag har jag skrivit kalligrafi (eftersom jag inte har något liv och inte ens behöver plugga). I några timmar till och med. Lyssnat på Brucean och skrivit hans vackra ord i vacker skrift. Har börjat med en ny stil nu, fraktur, och lämnat old English lite. Gick förbi Åkerbloms och skaffade lite nya kalligrafipennor efter att jag och pappa ätit lunch på Droskan. 
Old English 
Fraktur

Nu har jag just kommit hem efter att ha ridit Metallica. Vi hade ett mysigt dressyrpass i paddocken med lite övergångar. Sen avslutade vi med en skrittur i skogen. Hon är en väldigt fin och trevlig liten 5-åring. Senare ikväll ska jag tillbaka och träna med Mindy för Marc. Ska bli jättekul! 


Metallica och jag var fint matchade i rosa, cerise, grått och svart