Emma

Imorgon vänder vinden!
Imorgon vänder vinden då mitt lilla yrväder äntligen kommer hem och rör runt mitt liv igen! Som att vara fångad av en stormvind ska jag (förhoppningsvis) få ordning på motion, sömn och avkoppling nu. Alla rutiner, ja hela livet kommer falla på plats då mitt fina lilla hjärta kommer hem. Som jag saknar henne. Jag saknar henne så det gör ont i mig. Min bästa vän. Men imorgon kommer hon! 

Våfflan! 

Imorgon är också mitt sista långa pass på sommarjobbet, nästa vecka jobbar jag bara 10-16 och sedan är det färdigjobbat. På sommarjobbet iaf. Ska ju fortfarande extrajobba. Tror jag kommer sakna kollegorna en del, de är helt underbara! Men vem vet, kanske hittar vi på något bus tillsammans i framtiden? 

Uffe har fått en lugn vecka i veckan. Jag har kommit igång med plugget och dessutom ridit Mindy och Metallica i veckan så då blev det så sent för ridning av en till häst. Men nästa vecka ska han få gå lite mer. Red iaf i tisdags då vi var ute på åkern och galopperade lite. Jättemysigt och Uffe var pigg och glad. 

Uffe 

Mindy gick i tisdags träning för Marc. Vi red ute i paddocken och fokuserade på LA:4, på tränsbett denna gång. Måste säga att hon gick sjukt bra. Riktigt fin i formen och som vanligt lydig. Känns bra inför nästa helg då vi ska tävla på hemmaplan. Blir dressyrtävlingsdebut för henne då och den gör vi i just LA:4. Men vi känner oss redo! Ska bli jättekul. Igår tog vi en sväng i skogen och man hade ju kunnat tro att hon skulle vara lite trött men icket! Pigg och glad sprang hon på. Kul med så glada hästar!



Fina Mindy på Marc-träningen
Mindys öron i skogen

Idag har jag ridit Metallica. Vi var i lilla ridhuset och jobbade med övergångar. På slutet kunde vi inte låta bli att göra några byten också. Gick rätt bra, två helt rena på hjälpen. Väldigt duktig för en femåring! Imorgon fortsätter vi men då tror jag att vi ska rida ute. I helgen ska hon och Mindy hopptävla på SURF men då ska jag ta hand om fina Monne och Dino igen så det går ingen nöd på mig. Uffe ska också få gå lite då. 

Livet rullar på, det går bra nu,
Här saknas bara en och det är du!
Jag saknar din värme, att ha dig här,
Kanske saknar du mig också, var du än är? 
Men snart är vi åter tillsammans,
Då är du min och ingen annans! 
❤️

#1 - David

Det kommer bli väldigt tråkigt när du inte längre jobbar vardagar på bokhandeln. Din energi kommer saknas, för att inte tala om alla rim som uteblir.

Jag ska skriva några rim till kommande vecka
Så att du inte står så ensam i vår kassa bok
Det blir busiga rim, men jag ska inte befläcka
Din talang, din rimstuga, alfabetssoppa i hopkok
Denna sommar är sedan förevigad, hugget i sten och gjutet i järn
Så mycket bättre än stjärnorna på slottet och sommar med Ern(st)

Svar: Tack snälla snälla du!! 😃😃😃 Och jag som trodde att ni äntligen skulle få lite lugn och ro när jag slutade!

Åh, det är ju självklart
Att denna sommar blev något underbart
Nya kollegor och vänner för livet
Sådant ska man inte ta föregivet
Allt förevigat i vår bok
Som egentligen inte är riktigt klok
Med allt från väder till Taylor Lautner
Fylld med kärlek den i alla fall är! ❤️
Emma

#2 - Emma

Och jag kommer självklart sakna er också!! 😄