Emma

Jobbigt nu...
Jobbigt nu för fröken "gnäll-Berg"! Jag verkar typ ha blivit förkyld. Eller, hur blir man "för-kyld" i dessa varma väder? Har väl fått nått virusskit i kroppen. Har inte tid att vara sjuk!! Vill minnas sist jag blev sjuk och trotsade kroppens krav på vila. Det var efter en onykter vecka i Åre som jag kom hem med en ordentlig förkylning. Men inte brydde jag mig om det och körde på som vanligt vilket ledde till att jag fick halsfluss och låg med svullet ansikte i 40 graders feber och spydde varje gång jag läste en tidning eller såg på TV (balansen sitter i örat och jag var väldigt svullen runt halsen ända upp mot öronen, därför blev jag i princip åksjuk av att läsa eller se TV). Dessutom behövde jag medicinering fyra gånger varje dygn... Faktiskt den enda gången jag ringt och sjukanmält mig från jobbet! Tack och lov känns inte denna förkylning så långt gången, lite irriterad i halsen och lock i öronen. Idag har hostan och nysningar smugit sig på men nu ikväll känner jag mig ändå helt ok. 

Började inte dagen så bra heller. Pga locket i öronen vill jag gärna använda lite tops. Tar ur två tops ur förpackningen och lägger tillbaka den lite slarvigt utan att stänga den varpå hela asken faller - i slow motion - och sprider ut tops över hela mitt badrumsgolv. Ett tag tittade jag åt ett annat håll för och tänkte att det kan inte vara sant men när jag tittade tillbaka så låg fortfarande tipsen där så jag fick vackert städa upp...

Sista timmen på jobbet idag fick jag hicka. Försökte verkligen välja orden mellan hickningarna så att ingen kund skulle märka. Och ibland fick jag säga några ord, göra paus, hicka och sedan prata vidare. Hickan har nu hängt med lite hela kvällen. Kan ni tänka er hur det låter i en hostattack? "Host-host-hohiiiihst-host" 

Ikväll har jag, som vanligt, varit och ridit. Efteråt åkte jag, som alltför vanligt, förbi Ica. Jag går in, i mina ridkläder och pratar i telefon (med mamma). När jag strosar in mitt i ett samtal är det en tant som undrar om jag jobbar där. Eh, nää? Om jag var Ica-handlare hade jag iaf blivit ganska sur om min personal gick runt i hästluktande ridkläder och pratade i telefon. Men men, det kanske är någon slags pondus jag utstrålar som får en att tro att jag äger placet eller åtminstonne vet vart saker finns där. 

Nu ska jag nog försöka somna. Och på tal om det, när jag ändå är i gnäll-tagen. Kanske är det rent av anledningen till gnällandet. JAG.KAN.INTE.SOVA!!! Det är helt enkelt för varmt! Så drygt när man är dödligt trött och sedan finns det igent som kan få en att somna ändå... Häromnatten gick jag upp typ vid 00:30 (efter att troligast ha gått och lagt mig vid 23) och fick lov att ta en kall dusch (kanske var då jag blev förkyld) för att kunna somna. Krävs också minst ett glas vatten per natt för att inte torka ut... 

Roger in, Roger ut, Emmas gnällande är nu slut! 

Någonting positivt är ju det mysiga regnet som gudarna behagat att ge oss. Uppfriskande, fräscht och alldeles underbart! Dock är jag lite skraj för åska. Eller det är typ en skräckblandad förtjusning. Så länge jag känner mig trygg så går det bra, då kan det till och med vara lite mysigt med åska. 

Alla behöver det någon gång.
En känsla av närhet, något som säger "det är okej",
"Du är okej".
Att inte vara ensam.
Alla behöver någon gång en kram


#1 - David

Stycket om topsen som föll och hur du tittade bort i förhoppningen att topsen inte låg kvar på golvet när du vände tillbaka blicken, det stycket var kul. :)

Jag mådde dåligt häromdagen och jag fick faktiskt en tröstande kram! Det kändes genast bättre. Kramar is the best!

Svar: Det finns inget bättre än en kram! :)
Emma