Emma

Tävlingsdag 2
Idag startade jag bara Metallica och vi red LA:3 igen. Hoppades på samma fina känsla som igår och att hon skulle vara lika lydig. Dock att vi skulle få högre procent denna gång. Ville ha över 58% (vårat bästa i LA) men helst över 60%. 

Metallica låg och sov i hagen före starten

Idag var det lite mer som hände runt banan än igår (då jag startade tidigare igår och allt inte hunnit dra igång ännu). Faktiskt mycket publik vilket var jättehäftigt men samtidigt innebar mycket rörelse och ljud utanför banan. Som tur var så är ju Metallica van vid tävlingsmiljö, bara inte så rutinerad på dressyrtävling, så hon kändes ändå lugn och koncentrerad på mig. Skillnaden från igår var att hon kändes lite trött och därför inte var lika framme och energisk. Vi lyckades få till ett jämnare program med färre små missar än igår och även denna gång satte hon de förvända galopperna, dock var det med mindre energi. Kände mig väldigt nöjd när jag kom ut ur banan då jag tycker att hon kämpar så gott hon kan och alltid försöker sitt bästa. Man får akta sig så man inte pushar för hårt när det är en unghäst man rider på och vara noggrann med att de får känna att de har varit duktig. Procenten var fantastiskt bra! 62,43% och i och med det den högsta vi haft någongång på regional tävling (på våra fem starter, haft högre på klubbtävling i LB men det räknas egentligen inte). Det kändes som en revansch mot gårdagen och jag blev verkligen överlycklig över så fin bedömning och fina kommentarer. Visst finns det mycket och jobba på och det räckte heller inte till en placering men jag fick ett kvitto på att hon har bra kvalitet, vilket jag alltid tyckt, och att vi är på rätt väg. Jättekul! Film: http://youtu.be/GBzMhNAVKLo 



Fina Metallica i dagens program

Båda bjuder på "crazy-happy-face" efter dagens start

Imorgon får Metallica vila från dressyrtävlandet och istället åka iväg och hopptävla. Efter det blir det nog en välförtjänt vila för den lilla stjärnan. Imorgon tävlar jag istället Uffe som har fått ta det lugnt idag med en skrittur barbacka inför morgondagens LA:3. 
Uffe är redo för skrittur