Emma

Hurtbulle!!
När solen lyser, 
I den jag myser.
Trots lite kallt,
Tar jag cykel överallt.
På den avklarat 2 mil,
Hade nog orkat en till.
Även ridit två hästar,
På dem jag aldrig ledsnar.
Och haft ponnylektion,
Då gäller det att hålla ton.
Tänk vilken fantastisk dag,
Nu avslutar jag med att plugga ett tag! 

Haft en riktigt hurtig dag idag! Cyklade till stallet (5 km) i solen vid strax före 10:00. Väl där red jag Metallica och sedan hann jag även mocka åt henne innan jag skulle hålla lektioner. Det var spännande lektioner jag fick förtroende att hålla! 10 pigga ponnysarna men både de och eleverna skötte sig jättebra. Det är riktigt roligt och tiden går väldigt fort. Efter det tog jag cykeln hem och åt lunch (rester från gårdagens grillning) och tog en promenad med lilla hunden. Sedan bar det på cykel av tillbaka till stallet för att ta hand om Lellis. Full rulle i ridhuset men Lelle skötte sig bra ändå. Hade lovat att fylla nytt spån åt honom sen så allt tog sin tid och när jag skulle cykla hem var det både kallt och mörkt. Men vad gör det, är ju bara att trampa på så kommer man hem snabbare! Så sammanfattningsvis blev det 2 mil avklarade på cykel och två hästar ridna och omhändertagna samt en lektion. Kan nog med gott samvete äta en bulle (är det det som kallas hurtbulle?) när jag pluggar ikväll!
En Våffla i solen