Emma

Sämsta vädret ever!
November är en mörk månad. Trots att jag är en väldigt frusen person hade jag ändå önskat att den borde lite kallare. Endast av den enkla anledningen att vi då hade fått snö. Då hade det inte varit så mörkt längre. I måndags tvingade jag mig, Uffe och Våfflan att bege oss ut i spöregnsstormen. Det finns inga dåliga väder sägs det, detta väder var undantaget eller också ljuger de som påstår det! Det var inte kul! Alla tre var ordentligt klädda i regnkläder och täcken men vi blev ändå blöta. Den som verkade ta det bäst var egentligen lilla Våfflan som snällt sprang efter mig och Uffe. Uffe var inte nöjd, han gillar inte regn, och försökte hitta på anledningar att få vända hem men det fick han inte. Vi överlevde ju i alla fall. 
En missnöjd Uffe 
 
Igår värmde jag upp Arizona med en skrittur i skogen. Eftersom att jag skulle rida dressyr i ridhuset efter det så hade jag benlindor på henne (som självklart matchar schabraket). Efter 15 minuter i skogen så var benlindorna inte så fina längre. Jag antar att de fortfarande matchade då schabraket är brunt och ljusblått och benlindorna var ljusblå men nu nästan bruna.  
Benlindorna efter en kvart i skogen
 
Ridningen inomhus på Arizona igår gick superbra. Vi värmde upp med övergångar och jag tyckte hon hade bra bjudning. Efter uppvärmningen var vi helt ensamma i lilla ridhuset så jag bestämde mig för att rida program med henne. Eftersom att hon kan både förvänd galopp och skänkelvikning så började vi med LA:3. Hon gjorde allting på rätt ställe utan några större missar. Det kändes dock som att vi inte riktigt är klara för den nivån då rörelserna händer fort och vi inte är helt samspelta ännu, därför blev hon ibland lite ostadig i formen. Men det kommer Och jag var ändå imponerad över hur lydigt hon utförde all rörelser. Vi red igenom LB:2 också och det passade oss bättre. Nu när hon var ordentligt uppvärmd så behöll hon en trevlig stadig form och var lika lydig som förut. Eftersom att det programmet är lättare så gick det jättebra och jag skulle bedöma det som en helt klart godkänd ritt. Så duktig liten häst!
Fina Arizona
 
Idag har vädret varit betydligt bättre! Solen har till och med visat sig i några timmar. Dock har det frusit på så det var inte tal om att rida ut mer än att skritta. Mindy fick gå i lilla och vi jobbade med övergångar och tempoväxlingar. Hon blev verkligen jättefin!! Lydig, känslig och mjuk - som en dröm att rida! När man kommer upp i sadeln (dressyrsadeln) på henne så är det som att komma hem. Det hjälper ju att dressyrsadeln är så skön att sitta i men jag tycker verkligen om att rida på Mindy. 
Fin utsikt
 
Eftersom att underlaget var så hårt idag så blev det skritt för Uffe. Vi tog med oss Våfflan ut igen och jag red barbacka (med ländtäcket runt midjan istället för runt sadeln). Vi var ute i ungefär 40 minuter i den friska luften under tiden som solen gick ner (tragiskt nog vid 14-tiden)  så att vi ändå fick smaka lite på dess strålar. Underbart mysigt! 
Uffes ponnyöron och Våfflan som endast syns som en prick i bakgrunden 
 
Nu är det bara att plugga resten av dagen! Kanske måste köpa lite godis som motivation... Är så sjukt trött just nu men det kanske beror på mörkret. Tänkte tillbaka till denna underbart varma och härliga sommar som vi fick uppleva. Jag hoppas verkligen att vintern inte blir lika kall som sommaren var varm. Men snart är det väl sommar igen, även om det för tillfället känns långt borta!