Emma

Klagar inte!
Ikväll ska jag inte klaga. Ikväll väljer jag att se det positiva. Ikväll känns inte mörkret stort och skrämmande, istället mysigt och omfamnande. Jag väljer att inte klaga på min dumma visdomstand (nej, jag har inte gjort något åt den) som ondar sig och gör att jag nästan inte kan gapa, jag kan ju faktiskt gapa (än så länge). Jag ska inte klaga på att jag inte hunnit plugga tillräckligt till min tenta, som är på onsdag, och att den troligast kommer gå åt skogen. Jag får köra dunderrycket imorgon och hoppas på det bästa. Jag ska inte klaga på min onda kropp som efter tre dagar i annan säng (hos mamma) väljer att ömma i rygg, axlar och armar (fast armarna kan ha med något annat att göra som jag inte vet vad), den orkar i alla fall rida och det är huvudsaken. På tal om det så ska jag lyfta fram det bästa med dagen. Det började med en mysig tur i skogen med Mindy. Blev inte så lång tur men vi hann med både trav och galopp. Solen sken och underlaget var superfint efter allt regn. Verkligen en mysig start. Sedan åkte jag och red Uffe på ridbanan. Vi jobbade övergångar, tempoväxlingar (mellan samling och ökning) och sedan lite byten på slutet. Vi avslutade med en skrittur då Våfflan också fick följa med. Solen sken förfarande och fast än att det blåste så kändes vädret fantastiskt efter föregående veckas skyfallsstorm. kvällen har nu avslutats med, i vanlig ordning på måndagar, hoppträning. Jag fick Magic igen och han verkligen en riktig klippa. Av allt det roliga och positiva idag så var detta dagens höjdpunkt - hur fina de andra två än var att rida! Redan på uppvärmningen kändes Magic rätt bra och sedan gällde det bara att bibehålla engagemanget hos honom så gick övningarna superbra. Det var en jätterolig övning också så jag känner mig verkligen nöjd! Finaste Magic! ❤️
Räcke på 1m