Emma

Superheroes vs supervillains
Ikväll borde jag skriva ett inlägg om helgens tävlingar. Men jag är trött, inte så nöjd över min tävlingsinsats (även om jag är nöjd med hästarna var det inget superbra resultat) och kände att jag behövde en kväll utan att tänka på hästar (kanske låter hälsosamt för er, låter hemskt för mig). Ni som av någon händelse inte redan sett resultatet från tävlingen på Facebook eller Instagram och verkligen vill veta hur det gick kan gå in på min hemsida emmabergdressyr.weebly.com och läsa bloggen. Imorgon lovar jag dock en lång redogörelse med många bilder beskrivande utrustning, upplägg och genomförande i ett inlägg. Men inte ikväll. Ikväll tänkte jag istället att vi ska "dö snygg-döden" genom att ranka de hetaste superhjältarna. När vi är igång kan vi lika bra ranka de hetaste skurkarna också. Det blir fem-i-topp snyggaste superhjältar och tre-i-topp snyggaste superskurkarna vi börjar med den minst snygga så sparar vi det bästa till sist! 

5. Stålmannen - Clark Kent - Henry Cavill (Man of Steel 2013) - Även om denna snygging varit en av mina favoriter så har han halkat ner på listan av snygga män. Han fick dessutom nästan känna sig slagen av sin företrädare Christopher Reeves men segrade trots allt den fighten då han känns lite coolare. Stålmannen är från planeten Krypton och har på jorden övernaturliga krafter. Han är stark, har laserblick och kan flyga. 
Stålmannen 
Henry Cavill

4. Wolverine - Logan - Hugh Jackman (X-men 2000-2014) - Oj oj vilken hunk! Pumpad till femhundratusen och till synes odödlig då han självläker. Jag gillar den vilda looken, magrutorna och de slitna jeansen. För att inte tala om hur coolt hans vapen är, klor som växer fram mellan knogarna och som, liksom hans skelett, består av metall som inte går att förstöra. 
Wolverine
Hugh Jackman 

3. Iron Man - Tony Stark - Robert Downey jr (Iron Man 2008-2013) - Snygg, rik och råkar dessutom vara ett geni! Tony Stark som i sin dräkt, som även är hans vapen, blir Iron Man. Jag tror att han har allt egentligen. Otroligt charmig och samtidigt rapp i käften. Väldigt kunnig och påläst och kör dessutom en audi R8. Ja, han har nog allt! 
Iron Man
Robert Downey jr

2. Batman - Bruce Wayne - Christian Bale (The Dark Knight 2005-2012) - Den rika hunken Bruce Wayne bekämpar i hemlighet brott på natten iklädd en kostym liknande en fladdermus. Även han ett geni! Christian Bale är ohälsosamt snygg i rollen, tots att en del andra män försökt så kommer de inte ens i närheten av Bales stil. 
Batman 
Christian Bale

1. Thor - Thor - Chris Hemsworth (Thor 2011-2013) - Ja, jag har fallit dit! Trots att filmerna faktiskt är förvånansvärt dåliga och att jag egentligen tycker att han "bror" i filmen är hetare så tar denna charmiga australiensare hem priset som hetaste superhjälten. Ibland glimtar hans leende till och då smälter jag ihop till en blöt pöl på golvet. Trots att karaktären egentligen är lite tråkig (Hemsworth verkar mycket roligare som sig själv) så är han snygg, helt galet snygg! 
Thor
Chris Hemsworth

Och nu, mina damer, herrar och kära läsare kommer skurkarnas lista!

3. The Joker - Heath Ledger (the Dark Knight 2008) - Trots sminket och den galna karaktären så kan det inte hjälpas att Heath Ledger var väldigt snygg. Han var till och med snygg när han spelade en galen, sönderskuren, söndersminkad, men ändå rolig, mördare. 
The Joker
Heath Ledger RIP 

2. Aldrich Killian - Guy Pearce (Iron Man 3) - Han har utseendet och charmen! Han kan få sin vältränade överkropp att glöda och är dessutom ett geni på allt det! 
Aldrich Killian
Guy Pearce

1. Loki - Tom Hiddleston (Thor 2011-2013) - Vad ska man säga? Det spelar ingen roll att han är en lömsk asagud, han är bara snyggast i världen! 
Loki
Tom Hiddleston

Baserat på detta skulle man kunna tro att jag tycker att Thor är den bästa superhjältefilmen. Det tycker jag dock verkligen inte, tvärtom tyckte jag inte alls att de var bra förutom de grymt snygga skådespelarna som var med. Min favorit superhjältefilm är nog Iron Man 3 och the Dark Knight. Man of Steel gillar jag också då den är välgjord och har många grymt bra skådisar med. Till och med X-men, som gjordes drygt 10 år före, är bättre än Thor-filmerna. Tur för dem att de vägs upp av heta män! Vad tycker du, har jag glömt någon het superhjälte? Eller har jag kanske bara fel ordning på dem? Eller håller du kanske med? Men visst är det nästan hetare att vara skurk ibland?