Emma

Throwback thursday 2015
Vad händer? Redan 2016 imorgon, jag som knappt blivit van vid 2015! 
 
Året har varit bra. Jag tycker nog att det varit ett av mina bästa ändå. Jag har gjort mest det jag tyckt är roligt. 
 
Året 2015 började i Oslo hos bästa Mikaela med en riktigt lugn dag vill jag minnas. Hade varit så kul att för tredje året i rad fira hos henne igen men det skulle bli väl mycket resande med London, Stockholm och Oslo på 2-3 veckor. 
Fina flickor på nyår 2014
 
Året fortsatte med en trip till Piteå för att hälsa på Emelie och en tripp till Luleå för att hälsa på Mikaela helgerna efter varandra i februari. Definitivt de bästa utekvällarna för året! 
 
I februari färgade jag håret brunt för att likna Ana Steele inför premiären av Fifty shades of Grey. Det är fortfarande brunt. 
 
I början av tävlingsterminen tävlade jag Mindy, Arizona och OP.
 
I maj åkte jag och provred Guzzman vilket ledde till att jag sedan köpte honom. Jag ångrar det inte för en sekund! Vilken underbar, snäll och fin häst jag har fått tag på. Hans känslighet i kombination med hans erfarenhet och snällhet passar mig perfekt och jag kan inte tänka mig en trevligare häst som jag både kan hoppa och dressyra med.
Guzzman
 
I början av sommaren hade jag en bra period. Jag var kär, hade ny häst och jag kom igång med min egen träning. Sprang flera gånger i veckan. Dock höll träningen längre än romansen för jag fick finna mig olycklig och sårad efter en alldeles för kort tid. Tur att jag hade min nya häst. Nu är han det enda som består då även träningen lagts på hyllan i takt med kallare och isigare tid. 
 
I mitten av sommaren åkte jag ner till Stockholm för att spendera en weekend med två av mina kusiner. Det blev en rolig helg med bland annat gokart. 
 
I Augusti debuterade jag och Guzzman på tävlingsbanorna och det resulterade i en 3:e placering med 67,02% i MsvC:1 och en vinst med 65,67% i MsvC:2. Vilken debut! 
Vinnare i MsvC:2 
 
I september vann vi båda klasserna (MsvC) som vi ställde upp i på SURF. 
 
I oktober debuterade vi MsvB och kom 2:a i klubbmästerskapet.
 
På halloween klädde jag ut mig till Ana Steele/Fifty shades of Grey då jag bar grå klänning, en grå slips, en maskeradmask och en nyckel. Precis som bokomslagen. Jag slog följe med bland andra Gatsbygirl (Linn) och Sailor Moon (Emelie). 
Halloween
 
I början av november fick Guzzman en akut fångreaktion och hamnade på boxvila en vecka och senare bara vila i ytterligare tre veckor. På röntgen i början av december konstaterades att det inte skett någon rotation och att han fick börja ridas igen. 
 
I december åkte jag och mamma till London och hittade på massor med kul. Vi åt god mat, såg dressyren på Olympia-tävlingarna (där vi träffade Carl Hester som satt och signerade böcker) , besökte Madame Tussauds och Towern, såg nya Star Wars på bio samt gick massor. 
Carl Hester och jag
Jag och Han Solo på Madame Tussauds
 
Julafton firades i Stockholm med god mat, många julklappar och spel Tillsammans med kusin, faster, farbror, farmor och farfar. Hann också mina andra kusiner. 
Jag och kusin framför julgranen 
 
Så nu sitter jag här vid årets slut. Jag har ridit årets sista ritt på min vackra Guzzman som fick göra byten. Jag har inte städat. Kvällen ska firas med ett gäng härliga tjejer, bland andra Hanna.
 
Det finns mycket att se fram emot 2016. Jag struntar i att sätta upp några nyårslöften för de håller jag ändå aldrig. Istället kan jag sätta upp nyårsmål.
- Jag ska tävla på MsvB-nivå med Guzzman och under året förhoppningsvis kvala till MsvA så att vi kan starta det i slutet av säsongen. 
- Jag ska bli klar med mina studier och kanske söka jobb i Stockholm. Därmed blir det eventuellt en flytt dit.
- När jag har fått jobb, oavsett vart så behöver både lägenhet och bil bytas mot nyare och större. 
- Försöka att inte stressa så mycket och slippa magkatarren (lättare sagt än gjort). 
- Framförallt HA KUL! 
 
GOTT NYTT ÅR!!