Emma

Det händer så mycket!
Som vanligt rusar mitt liv fram i högt tempo. Det är verkligen ett berikat liv jag lever, fyllt med roliga saker. Ibland blir det dock lite väl mycket av det roliga och jag känner som att jag inte hänger med. Men hellre leva och dö ung än att inte levat alls... Eller nått sånt? Jag börjar bli rutinerad på att känna av då jag tagit på mig för mycket. Det är som att jag för det första tycker att allt jag gör går långsamt och dessutom tappar en del tanke och koncentrationsförmåga. Det dumma är att det inte är någon förutom mig själv som göra att jag tar på mig så mycket. Bara hälften av allt är det fysisk jag faktiskt gör men jag har lika mycket i tanken som påfrestar och stressar. Jag liksom lägger på mig mer än vad som är nödvändigt genom att jaga mig själv med tankar, planer och analyser. Hade varit lättare utan dem men det är väl det man får ta med en hög hjärnverksamhet. Jag gillar högt tempo och presterar och mår som bäst då. Men det får inte bli för högt, jag får inte springa om mig själv, då blir det tungt. I dagsläget är det dock inte så mycket som det låter, ni behöver inte vara oroliga. Men det är högt tempo och jag laddar samtidigt upp psykiskt inför tävling vilket tar energi och koncentrationsförmåga. Det räcker för att få det utöver att kännas som att jag inte hinner med. Jag blir så fokuserad och ambitiös. Men det är sådan jag är, bara att lära sig leva med och kontrollera det. 
 
I tisdags hade jag seminarium. Inför det träffades min grupp på morgonen för att förberedda oss. Däremellan hann jag sedan rida Mindy (som gick superbra) och äta lunch. På seminariet var jag ofokuserad och min enhet verkade inte alls vilja vara med och kastade istället ut mig ur "rummet" (sitter över datorn) hela tiden. Men jag svarade på alla frågor jag fick och verkar ändå ha lyckats bli godkänd. Skönt! Efter seminariumet gick jag till jobbet för att hjälpa till att ställa iordning inför bokrean. Vi höll på till nio på kvällen innan vi var klara. På onsdagen tog jag mig tid och pluggade på morgonen innan jag gick tillbaka till jobbet för att jobba över lunchen på bokrean. Efter jobbet åkte jag till stallet där jag fick visa upp mig med Symfony (en ridskolehäst) på en teorilektion som handlade om dressyrtävling, det gick jättebra och jag fick bra tips och fin feedback av duktiga CW som höll i lektionen. Jag hann hem en sväng utan att orka göra någonting hemma innan jag och MG tog med Uffe och Rosenfels in till Hippo och red efter ridskolan som slutade kl 21. Det gick jättebra för mig och Uffe, han var pigg och glad. Jag kom inte hem förens vid 23 när vi var klara med allt, men det var det värt. Idag hade jag först möte med nämnden som jag (trots vissa samvetskval) fick lov att lämna tidigt för att ha tid att plugga nu på kvällen. Innan plugget var jag ut till stallet och skrittade ut i skogen på Arizona och tog en skogspromenad med Mindy och Våfflan. Bra uppladdning inför helgen tror jag! Imorgon skriver jag den där jävla cellbiologitentan för fjärde gången och jag känner mig helt oförberedd, borde inte ens gå dit men det tar emot att inte ens försöka. Efter det ska jag se till att motionera tre hästar (Rizzen, Mindy och OP), helst även mocka åt och bada dem, innan banan ska byggas inför helgens tävlingar... 
 
Ikväll har jag jobbat med ett grupparbete (som vi dessutom har och som jag inte har tid med just nu) och pluggat inför tentan. Sedan fick jag bryta och åka hem till bästa MH som har tagit hand om mig. Jag blir alltid så bortskämd hos honom. Fast ibland får jag tydligen smisk med skohornet också! Ikväll bjöds det (utöver smisket) på kvällsfika i form av mackor och te samt lite choklad till "En clown till kaffet". Troligast precis vad jag behövde. Ibland behöver man bli lite omhändertagen... 
Bästa Marcus, han tar alltid hand om mig