Emma

En dag i hästkrafternas tecken!
Blev en lång dag igår för fröken Berg. Först var jag på stallet vid 6:30 före någon annan bil. Alla hästar fick komma sig ut i hagen och så passade jag på att mocka och fixa hö också när jag ändå var där. När jag kom hem hade jag tid att städa, vilket verkligen behövdes, före jobbet. Så nu är lägenheten helt okej att vara i igen och jag skulle till och med våga bjuda hem någon. Får se hur länge jag lyckas hålla den så... 10-15 jobbade jag på bokhandeln, det gick ganska bra och direkt efteråt åkte jag till Guzzman. Vi vågade oss på en skogstur, den första på Hippo (och i Håkmark går det bara att skritta om man inte vill rida långt och korsa vägen). Ni som minns hur Lelle var i skogen kan förstå om jag var lite nervös men jag känner mig så trygg på Guzzmans rygg vilket lugnade mig. Vi begav oss iväg och stötte genast på trubbel då det är en liten brasa utanför "gula huset" som dessutom är i närheten av där de sista hagarna slutar. Där ville inte Guzzman gå längre. Jag orkade inte bråka utan jag satt av och lärde honom förbi den, förbi huset och när jag ändå var på gång förbi Amerika också. Sen satt jag upp igen och efter det gick allt hur bra som helst. Vi travade en bit också sedan tog vi en lång härlig galopp, han är verkligen supersnäll och väldigt trevlig. Jag är så lycklig över denna underbara häst! Efter galoppen tog vi lite skritt och lite trav innan vi var hemma igen. 
 
Med spetsade öron och busig man
 
Kvällen var inte planerad för mig, men det var ju ändå lördag. Hade kunnat tänka mig att bara ligga i soffan och tagit det lugnt. Blev dock erbjuden att köra ett gäng på Wheels (som är som en bil festival i stan med en parad av fina, och mindre fina, bilar genom centrala Umeå. Efter viss tveksamhet så kände jag att jag inte kunde tacka nej. Fick veta att det var en Cheva jag skulle köra och såg framför mig någon gammal vacker camaro eller liknande. Det var det inte riktigt. Det var en stor (väldigt stor) bil men flak. Jag undrade hur tusan det skulle gå att ratta runt en sån stor bil i stan men sedan sa jag som Pippi "det har jag aldrig provat så det klarar jag alldeles säkert av". Jag är ju van att köra släp! Jag fick trösta mig (eftersom det inte var en camaro) med en ordentlig musikanläggning med bra musik, en V8 motor som brummade finfint till de ca 140 hk (har ner i audin) och fantastiskt trevligt sällskap i de långa och sega bilköerna genom stan. Dessutom hade jag ju världens bästa utsikt - första parkett till alla fina bilar som rullade runt. Såg en jättefräsch svart Jagga som jag inte hade tackat nej till och många cabade Mustanger (som typ var den vanligaste bilen där men jag gillar den ändå). Det blev ett äventyr som pågick till nära midnatt och jag tror aldrig att jag kört så olagligt med för mycket folk i bilen, folk på flaket, på otillåten gata och på tomgångskörning. Men alla poliser vi mötte bara vinkade glatt, det var ju trots allt Wheels! 
Den lilla bilen (flaket rymdes inte i bilden)