Emma

Dålig dag!
Idag är en riktigt dålig dag! Varför? Jo därför att... 

1. Min kära älskade bil pajade i morse och vägrade rulla en meter till. Blir nu antingen bildoktorn eller bilhimmen, jag röstar för det första. Hade just backat ut från parkeringen och lagt in ettan då drivknuten drogs sönder och kullagret pajade. Nu måste jag skaffa en ny drivaxel och försöka laga min vackra svarta... Högst onödigt. Var väl bara tur att det typ går att cykla nu! 
 
2. Fick veta att en kär gammal vän inom snar framtid ska lämna oss. Även om vi inte varit så nära som förr i tiden så kommer han alltid att ha en plats i mitt hjärta. Idag var jag och tog ett tungt farväl. Det gör mig ledsen även om jag vet att det är för det bästa.
 
3. Jag har insett att jag är överkänslig mot glutamat. Detta gör att jag blir illamående och får ont i huvudet när jag får i mig det. Jag har länge anat ett mönster då jag alltid får ont i huvudet då jag ätit ostriskakor (riskakor med ostsmak, jag älskar dem). Idag läste jag på och insåg att det faktiskt var de som orsakade huvudvärken, hur konstigt det än låter att få huvudvärk av riskakor. Bör också hålla mig borta från bla chips (som jag ändå inte äter så mycket). Blir tråkigt att sluta äta ostriskakor eftersom att de är så goda... 
 
4. Jag har lagt alldeles för lite tid på plugg idag. Även om jag har lagt tid så är det inte nog mycket i förhållande till hur mycket tid jag lagt på annat idag för att jag ska vara nöjd med min insats. Sista tiden har det gått bra men just nu har jag tappat gnistan och känner mig utarbetad (kanske inte så konstigt kanske vissa tycker). Imorgon ska jag jobba så då blir det heller inget plugg gjort. Jag måste ta tag i livet! 
 
5. Jag spillde tandkräm på min morgonrock. Ni vet då man för tandborsten som man just lagt tandkräm på mot munnen och den kommer just utanför synfältet ett ögonblick. Då föll tandkrämen av och valde att landa på min morgonrock. Tandborsten som fördes in i min mun kändes naken... 
 
Nu vill jag ha en egen måne, som jag kan åka till! Eller så gör jag som vanligt folk och bara drar täcket över huvudet och väntar på att en ny dag ska gry.