Emma

En inte helt ovanlig helg
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men helgen blev väldigt bra. Vi, jag och Guzzman, började det roliga i fredags med att hoppa lite. Det gick rätt bra. Jag hade två sockerbitar på ena långsidan med vad jag trodde var 21 meter mellan. Det visade sig dock att det egentligen var 22,5-23 meter vilket förklarade varför jag hade så svårt att få fem jämna galoppsprång utan att rida på som tusan. Har tydligen lite för långa steg när jag stegar. På medellinjen hade jag en oxer med "min" bom 6,8 meter framför (tror jag i alla fall). Det gick superbra att hoppa och jag vågade höja upp oxern till 90 cm. Vi fick några riktigt härliga språng!
 
Efter hoppningen blev vi fotograferade i skogen av bästa Alice som lyckades få några riktigt fina bilder i solen. 
 
 
 
 
På lördagen släppte jag först ut tidigt på morgonen och sedan jobbade jag några timmar innan jag åkte tillbaka och red dressyr i stora ridhuset. Vi jobbade mycket i galopp och lyckades göra, efter lite förberedelser, fyra byten i vart tredje på kvartslinjen. Vi jobbade även med piruetterna som inte är helt bra men inte så usla heller. 
 
I söndags var jag duktig och mockade hagen på dagen. Sen skulle jag rida på hoppbanan och hoppa lite. det gjorde vi också men det blev inte så kul som jag hade trott. Det spöregnade nämligen... Men vi tog ett litet skutt över ett kryss ändå innan vi genomblöta gav oss och gick in. Idag skulle vi ut i skogen men det var skogsskövling så det blev till att vända på en grymt spänd och lite envis Guzzman. Vi tog istället lite galopp i ridhuset för imorgon blir det vila. Kanske inte bästa passen men de kompenseras väl mot de superbra tidigare.