Emma

Drömmar
Det är röriga drömmar för mig just nu. Och många drömmar. Varje morgon vaknar jag ur en dröm. Otroligt mycket händer i mina drömmar hela tiden. Vad jag förstår så är drömmar ett sätt att bearbeta det som hänt under dagen och även de dagar som det händer mindre i mitt liv så tänker jag alltid väldigt mycket. Jag funderar om varför jag kommer ihåg drömmarna är för att jag i stort sett varje morgon blir väckt av min lilla hund och inte vaknar av mig själv. Trots att drömmarna är röriga så är de ofta rätt trevliga och jag vill nog sällan vakna utan istället stanna i dem och se vad som händer härnäst. I natt drömde jag att jag var i London och såg Noel Fielding köra standup, jag fick dessutom en kram av honom. Jättetråkigt att vakna och inse att det inte var sant... Jag har köpt en sån där drömtydarbok men det blir svårt att tyda mina då det händer så mycket och denna bok är uppdelad efter olika faktorer och vad de betyder. I en av mina drömmar dyker säkert 20 av dessa faktorer upp. Jag har alltid varit en person som drömmer mycket. Ett tag förde jag till och med drömdagbok där jag direkt på morgonen skrev ner precis vad jag hade drömt. Annars glömmer man det så lätt under dagen. Knepet för att komma ihåg är att återberätta för sig själv direkt på morgonen.