Emma

Nu börjar det bli spännande!
Ja mina vänner, det händer så mycket i livet att jag knappt hinner skriva här. 
 
Jag har under februari varit på två arbetsintervjuer på apotek i Sundsvall och erbjudits jobb på båda. Det blev ett väldigt svårt val då båda verkar vara väldigt trevliga arbetsplatser med glad stämning (viktigt tycker jag). Till sist, efter att ha vänt och vridit och försökt ställa fördelar och nackdelar mot varandra så bestämde jag mig för det i centrum (det andra låg utanför). Allt är långt ifrån klart och ännu är inget påskrivet men jag känner mig ändå ganska trygg med att det blir Sundsvall när jag tagit min examen. Oklart är också när jag flyttar men runt sommaren skulle jag tro. Jag får lägga ut mer när allt är klart. Sundsvall känns som en trevlig stad där det finns det mesta. Priserna på bostäder är lägre där än här i Umeå, jag letar för fullt och finner det för tillfället mycket roligare att kolla på lägenheter, tapeter och möbler än att skriva examensjobb (fast det går bra med det också). För tävlingsmöjligheter öppnas det upp söder ut i Högbo, Gävle och Hudiksvall och vi kommer få tillgång till många fler tävlingar. Ja, det här känns bra!