Emma

Januari 2016
Ojoj, vad är det som händer? Plötsligt har vi tagit oss en bra bit halvvägs in i januari 2016 och jag hinner inte med! I en och en halv vecka har jag varit ledig men inte har jag fått något vettigt gjort förens idag. Idag har jag färdigställt min storstädning av lägenheten och det känns väldigt bra. Jag har torkat utåt och omstrukturerat i skåpen, dammtorkat alla hyllor och skurat golvet. Mycket onödigt har slängts och det känns väldigt mycket fräschare. Julen passade jag också på att packa ner i källaren. Året har väl egentligen börjat helt okej. Även om mitt liv känns lite ostrukturerat och stressig just nu så är ju det bästa i alla fall att Guzzman mår bra och är frisk. Dock så pajade bilen igår så allt kan tydligen inte få gå bra någon gång. Imorgon börjar skolan igen och då blir det examensarbete. Ska bli spännande men känns synd att jag inte hunnit ta tag i att smygstarta det under veckan som jag nu varit ledig. Tyvärr har jag saknat både ork och motivation. 
 
Nyårsafton
Nyårsafton blev en riktigt trevlig tillställning ute på en gård i Ersboda (eller var det Ersmark?) med ett härligt gäng. Väldigt god trerätters middag och lite spel och fyrverkerier. Vad mer behöver man? Kvällen slutade lagom tid för att vara nyårsafton och jag var hemma i min säng vid 01:10. Kvällen till ära hade jag inhandlat en snygg paljettklänning. Under kvällen klädde vi ut mig till en självlysande streckgubbe med självlysande armband (eller vad de heter). Det var en lyckad kväll och en bra start på det nya året. 
Förrätt
Huvudrätt
Efterrätt
Skål
Streckgubben
Klänningen
 
Guzzman
Guzzman har ridits och blivit riktigt fin igen. Han har slutat vara smått galen vilken han var i början av igångsättningen och känns nu som vanligt. I fredags blev han skodd och det verkar ha gått bra så nu är det bara att köra på. Vi har dock flyttat runt en del. Över jul stog vi i mammas box, sen flyttade vi till tävlingsstallet 1,5 veckor och nu har vi fått flytta in igen i en annan box som jag hoppas kunna stå i ett tag. Rörigt med all flytt men nu känns det skönt när vi kommit i ordning. Guzzman tar det dock med ro och verkar inte berörd över att behöva byta box och hage. Nu planerar vi att komma i tävlingsform igen med dressyrträning i februari och hoppträning i mars. Så kul det känns! 
Myser i boxen
 Redo för ett ridpass
I ökad trav
 
Våfflan
Våfflan har kommit hem efter julen. Hon var beräknad att få valpar på julafton men gick tom. När hon kom hem upptäckte jag att hon ibland läckte små genomskinliga doftlösa fläckar i sängen på natten. Hon fick åka in till veterinären med urinprov för att undersöka om det kanske var urinvägsinfektion. Det var det inte, urinen såg bra ut men på ultraljud upptäcktes cystor i livmodersväggen så imorgon ska hon in på operation för att ta bort livmodern. Känns lite jobbigt då det alltid är en risk att söva men det finns inte många andra alternativ. Bra ändå att hon inte är allmänpåverkad utan glad och pigg som vanligt. 
Finaste Våfflan
 
RGB-clinic
The one and only Rolf-Göran Bengtsson har varit på Hippologum och hållit clinic. Otroligt inspirerande och väldigt proffsigt. Han har så bra filosofi när det gäller hästar. Mjukhet, förtroende, stöd, planering och positivt tänkande var nyckelorden jag tar med mig. 
Roffe på unghäst
Roffe på rutinerad häst
Jag och Roffe
 
Jag lovar att försöka hålla er mer uppdaterade kära läsare på vad som händer i mitt liv! Tiden bara rinner iväg och jag hinner inte med riktigt...