Emma

En månad i Sundsvall
Tiden går fort när man har roligt. Igår har jag varit Sundsvallsbo i hela en månad. Jag börjar känna mig mer och mer som hemma här. Det är en fantastiskt vacker stad som grönskar och blommar för fullt. 
 
Har gjort en kraftansträngning med lägenheten i helgen och packat upp det sista så nu är den riktigt trevlig utan alltför många flyttkartonger överallt. Trivs väldigt bra, det är ett superfint område. Dock är det en mördarbacke som jag måste ta mig uppför på vägen hem från jobbet. Men jag blir väl vältränad då. Det tar bara 15 min att gå mellan lägenheten och jobbet som ligger mitt i stan. Jättelyxigt! I fredags gjorde jag pizza i min ugn. Vegetarisk pizza med fetaost, oliver, kronärtskockor och paprika. Den blev supergod! Nu har jag flera matlådor till veckan. I lördags gjorde jag kladdkaka också. Så underbart med ugn! Passar bra då mamma och syrran styr förbi och fikar idag en sväng på deras väg mellan mormor och Umeå. Sen i eftermiddag kommer kusin och faster för att besöka mig. 
Pizzan
Kladdkakan
 
Guzzman har haft det bra i veckan. I måndags fick han en promenad i skogen och sedan skuttade vi lite små hinder på tisdagen. På onsdagen tajmade vi så att vi kunde vara på den fantastiska sjöbanan. Han var lite spänd där men skötte sig superbra ändå. Vi jobbade med piruetter, byten och sedan samlade jag mot passage några steg. Superduktig är han! I torsdags red vi träning för Åsa Enqvist för första gången. Det var väldigt nyttigt då jag inte tränat för någon sedan mars tror jag.Fick hjälp med sitsen och fick ihop honom ordentligt i en högre form med väldigt aktiva bakben. Superfin! På fredagen fick han vila igen och sedan tog vi ett dressyrpass på hoppbanan i lördags och försökte fortsätta fokusera på sitsen och formen. Det gick ganska bra men Guzzman var lite spänd. Efter det på lördagen så fick jag rida stora Zantino på 180cm över manken. Han var riktigt trevlig. Lätt att sitta på med jättehärlig galopp och lätt i handen. Det var kul! Dock var han inte så stark och orkade bara en kortare stund. Men han är bara 6 år också och inte riden så många år. 
 
Igår hoppade jag och Guzzman. I kontrast till lördagen så var han jättelugn och avslappnad. Jag började hoppa på ett räcke med bom ett galoppsprång framför. Det höjde vi till 1 meter och Guzzman bara klev över. Sedan hoppade jag en oxer med bom framför i andra varvet. Den fick bli 85 cm som högst. Guzzman är ju en klippa! Väldigt nöjd med det så idag får han ta det lugnt och har bara fått vara ute och äta gräs. Kvällen igår avslutades ute på Stall Frieser där de har ett sto med föl och två hingstar, alla friesrar. Otroligt vackra hästar! Och så lugna och vänliga. Igår hälsade vi bara på dem men idag ska vi ut och galoppera med hingstarna vid lunch. Blir ju en dröm som går i uppfyllelse! 
Spännande utsikt från sjöbanan tycker Guzzman 
Stora Zantino
Jag och Guzzman hoppar 1 meter
Jag med frieserhingsten Hayco
#1 - Sarah

Va gott me pizza o kladdkaka :)