Emma

Pite-tävlingarna
Då var jag och Guzzman hemma igen efter vårt första övernattningsmeeting. Nu är vi båda rätt trötta men glada och det blir lugnt i några dagar. Guzzman är en pärla att åka iväg med, så trygg och rutinerad. Går bara rakt in i transporten utan funderingar och är lugn på området trots rörig miljö (så länge man inte sitter på ryggen). Han var mest bara hungrig hela tiden. 
 
Lördagens start har jag redan berättat om mer utförligt i det tidigare inlägget. Allt bara stämde. Häst och ryttare i ett, då kan man göra vad som helst! Varje steg var samspelt mellan oss och Guzzmans koncentration var endast på mig. 68,49% i MsvB:2 och en vinst bidrog vår fina kommunikation till. Väldigt nöjd med det! Klassen reds med den orangea kavajen och många tycker nog att den är ful, inte passar in och att det är vågat. Själv tycker jag att den är snygg och det är ingen som missar mig och Guzzman (brun valack) under klassen. 
Lördagens resultat
 
På söndagen red vi MsvB:4 för kval till MsvA, i svart kavaj. Guzzman var väldigt trött på framridningen och jag tog det försiktigt och tänkte att han kan väl få vara lite seg då. Men när han kom in på banan blev det fart i honom. Han gnäggade i inridningen och stack två gånger. Ena gången kunde jag parera men andra gången precis innan enkla bytet så vi fick en 3:a på det. Han var dock på plats i fattningen igen. Han gjorde fina byten förutom sista då han var laddad och sparkade under sig med bakbenet vilket gav oss en 4:a. Jag tryckte säkert till för hårt i det läget när jag gav hjälpen. förutom missarna hade han några väldigt fina moment med bland annat en 8a på en travökning. Jag är väldigt nöjd med honom ändå för såhär är han ju ibland. Vi slutade på 64,35% och hamnade just utanför placering, endast 1 poäng från tvåan och 3 poäng från ettan. Kvalet klarade vi så nu är vi färdigkvalade till MsvA. 
Söndagens resultat
 
Nu planerar vi MsvB:4 på SURF 4/6 och sedan Norrlandsmästerskap i Sundsvall med MsvB:4 och debut i MsvB:5 18-19/6. Efter det blir det lite vila och sedan trimma serier och piruetter inför start i MsvA till senhösten. Kanske får lov att köpa en ny frack också då min gamla inte sett dagens ljus på 8 år. Blir roligt och spännande att komma tillbaka upp i klasserna och jag har verkligen världens finaste tävlingskompis. Ser fram emot att fortsätta utvecklas med honom. 
Finaste Guzzman