Emma

På tåget hem från Stockholm
Haft några trevliga dagar i Stockholm. I lördags red jag först Guzzman på morgonen, träning för Åsa. Guzzman var duktig och kämpade bra med piruetter och seriebyten. Sedan hoppade jag på tåget strax efter lunch och åkte ner till Stockholm. Där bodde jag hos faster och farbror. Till middag blev det torskrygg och som efterrätt glass. Till det hann vi ett traditionellt tågspel även om vi saknade kusin-vitamin väldigt mycket. På söndagen fick jag sovmorgon och dan åkte jag ner på stan och shoppade lite. Vid lunch träffade jag Mikaela, som jag inte träffat på ett år(!!!). Vi tog en fika och gick sedan lite på stan och provade onepiece som HM hade inför halloween föreställande bla en enhörning och en drake. Vi hade väldigt roligt! På eftermiddagen mötte jag upp faster och farbror utanför Dramaten där vi sedan såg Rampfeber med bla Helena Bergström och Torkel Pettersson. Den var ganska rörig men bjöd på många skratt. I pausen lyxade vi till det och drack bubbel. Efteråt blev det middag framför TVn. 
Jag och världens bästa Mikaela
Provar kläder på HM
Dramatenensambeln
 
På måndagen började jag mitt trainee-program. Det innebär en slags extra kompetensutveckling och det ingår i min tjänst. Det känns väldigt roligt. Lite extra roligt eftersom att min bästa praktikant-kompis Emilia också är med. Hon från den sydligaste staden (Borås) och jag från den nordligaste (Sundsvall) i hela programmet. Det blev en lång, intensiv och rolig dag som avslutades med middag i Mall of Scandinavia. På tisdagen (idag) fortsatte utbildningen med ännu mer lärdom, kontaktknytning och information så nu är jag helt mör. Men glad. Det har varit jätteroligt! Jag är väl inspirerad inför det här året av träffar och ser fram emot nästa träff om en månad. Men nu blir det Clintanfilm resten av tågresan... 
Jag och världens bästa Emilia