Emma

Bra upplägg!
Efter helgens tävlingar i Umeå har Guzzman fått en vilodag i måndags då han bara fick vara och sedan en skrittdag i tisdags då vi gick ut och gick en sväng längs vägen och sedan ut på ängen där han fick beta gräs. 
 
I onsdags red vi ut på ängen och galopperade. Guzzman tyckte det var kul. Han till och med bockade lite. Som tur var är han mjuk i sina bocksprång. Det var väldigt mysigt att galoppera runt i gräset. Vi log nog bådatvå. 
Redo för galopp på ängen
 
Igår (torsdags) red vi träning för Åsa. Åsa är otroligt bra, hon tar mig och Guzzman till nya höjder. Det finns så mycket i honom och han gör verkligen allt man kan om man bara ber honom. Jag måste ju bara våga göra det. Jag får väldigt mycket bra tips och verktyg från våra träningar och jag tycker vi har utvecklats mycket den sista tiden. Man ska ju bara våga ta fram det där bästa på tävling sedan också. Denna gång jobbade vi med samlingen. Guzzman har lätt för sig och kämpar på bra. Sedan gjorde vi serier i vart 4:e. Det gick från bra till riktigt bra utifrån den utbildningsgraden vi är på. Sista serien var samlad, rak och slutade vid rätt bokstav. Annars blir det lätt att hans galopp blir för stor och då ryms inte alla byten nästan. Han är väldigt jämn i antalet och lydig på hjälpen så utmaningen ligger i vägen och tempot. Inte helt lätt men det blir bättre. Vi avslutade med att rida genom MsvA:1 som jag och guzzman ska starta, debutera, på lördag. Det gick riktigt bra tycker jag. Fint flyt i skolorna, ena piruetten helt okej, satte serien. Mycket kan bli bättre men mycket är också bra. Jag känner att vi är så redo vi kan bli nu!
Guzzman i en travsluta
 
Idag blir det ett lätt pass i låg rund form inför lördagens start. Tänk att jag äntligen, efter att ha kämpat så med att försöka kvala Lelle, ska få starta MsvA:1 igen. Det var åtta år sedan sist. Men jag har provat fracken och hatten och de sitter lika bra nu som då (kanske till och med bättre). Efter helgen kan jag dö lycklig! Det blir debut med hatt. Kanske lite old fashion idag då många rider med hjälm istället men "på min tid" var det en grej att ha hatt. Dessutom har jag en jättefin hatt från London så den måste ju bara användas efter att knappt ha fått se dagens ljus på åtta år. Fracken kan tyckas omodern, det är den. Bara en vanlig frack. Men det är iaf en frack. Ska skaffa en ny i vinter som kanske är lite "coolare". Vi gillar ju att synas. 
Samma hatt och frack som från min MsvA-debut med Rinaldo 2008