Emma

Långfredag
Det blev en lång dag idag. Men det är väl tanken? Vissa kallar den "årets tråkigaste dag" men min dag har varit långt ifrån tråkig även om den blev lång.
 
Idag var det bestämt att vi gemensamt skulle gå igenom pch fixa hagarna så att alla hästar har el, såhär efter vintern. Jag vaknade tidigt så jag passade på att göra chokladbollar att bjuda stallkompisarna på. Det fick bli färgglada chokladbollar med orange, rosa och lila strössel på. Tänkte att det passade påsken. Kl 9 var jag, och de andra, på stallet. Vi fixade och grejade ett tag och sedan fikade vi. Fler hade tagit med sig fika och solen sken. Sedan slog vi på elen och fixade det sista så nu är hagarna genomgångna och redo för sommaren. Jag mockade och fixade mat och sedan kom det fantastiska förslaget att vi kunde beställa ut pizza till stallet. Så blev det. En gemensam pizza-lunch, också i solen på stallplan. Väldigt mysigt! Det finns så fantastiskt mycket värme och gemenskap i detta stall så jag blir alldeles varm. Hur många mil det än är att köra varje dag så är det värt resan.
Påskchokladbollar
 
Fika med gänget
 
Efter lunchen hade jag bara kvar att rida. I måndags när jag red blev det lite tokigt... Guzzman var övertaggad, vilket han också varit de två tidigare dagarna. Jag hade tänkt hoppa lite vilket troligast gjorde honom ännu mer övertaggad. Själv var jag inte på topp. Jag hade sagt hejdå till Hayco (som rest bort i 2 månader) tidigare och var inte nyäten. Dessutom började jag känna början till migrän. Guzzmans övertaggad tillstånd började redan i stallet med att han gnäggade och inte kunde stå still när jag gjorde iordning. Sedan for han omkring när jag värmde upp. Jag provade att ställa mig i lätt sits och låta honom galoppera på med det liksom eskalerade. Eftersom att jag inte var på topp så lessnade jag till slut på honom och tog tag då han drog för mig. Troligast blev jag lite väl brysk för Guzzman slog upp huvudet och råkade då träffa mig ordentligt i ögonbrynet. Det gjorde ont men jag red vidare. Dock så hade det tagit hårdare än jag trodde. Jag svällde upp och blev helt blå och dagen efter kunde jag knappt öppna ögat. Nu har det blåa "runnit ner" under ögat istället och svullnade lagt sig. Vissa straffar synden på en gång. Det var helt mitt fel! Jag var in på akuten då jag blev illamående och yr i tisdags men det verkar inte vara någon hjärnskakning, isf en minimal. Hon sa dock att jag hade fått ett trauma mot huvudet. Blev till att ta det lite lugnt några dagar men jag har ju lite svårt för det... Guzzman var iaf superfin att rida idag så han verkar inte ha tagit någon större skada av händelsen. Det är ju ändå huvudsaken! 
Tisdag...
Onsdag...
Torsdag...