Emma

Kravlösa fredag
Igår hade jag en helt fantastiskt härlig dag! Det började med sovmorgon till 9 (!!). Sedan packade jag in slalomskidorna i bilen och åkte jag ut till sidsjöbacken. Där spenderade jag drygt 1,5 h i den nypistade backen helt ensam. Vid 12 gled solens strålar över träden. Det var jättehärligt! Länge sedan jag åkte men efter några åk var jag tillbaka på banan. Skidorna har några år på nacken men å andra sidan slits de inte så ofta så då håller de längre. De är dock lite kluriga att åka på (tävlingsskidor) så de kräver sin åkare. När jag inte orkade  åka mer åkte jag till Guzzman. Planen var att hoppa men det var så fint väder så vi red ut på ängen och galopperade istället. Helt underbart var det och Guzzman var pigg och glad. Efter stallet var jag trött. Åkte hem och lagade mat och sedan låg jag i soffan ett par timmar innan jag åkte till Hayco. Hayco var också pigg och glad. Vi red i ridhuset och jobbade med övergångar på serpentin, skänkelvikning, förvänd galopp och travskolor. Han var jättefin, bra energi, men lite stark. Imorgon tänkte jag att vi ska rida program. Idag har jag varit härligt fylld av endorfiner och energi. Jobb i några timmar, gick som en dans, sedan stallet med vila för Guzzman. Stannade och kollade lite på hoppträning också. Inspirerades, tänker nog hoppa på måndag istället. 
Nypistad backe
Den utsikten 
Snyggaste hästen i stan