Emma

Sommar eller vinter?
Jag har alltid sagt att jag föredrar sommaren framför vintern. Jag trodde att jag föredrog sommaren framför alla andra årstider. Men jag är inte säker längre... Min absoluta energikick får jag den tiden på året då blommorna precis börjar slå ut. Allt blir härligt grönt och vackert. Det måste ju vara senare delen av våren eller den sk "försommaren"?  Alla årstider har väl sin charm. Jag är ju väldigt frusen av mig och undrar alltid inför vintern hur jag ska överleva även denna. Jag trodde att det underbaraste som kunde upplevas var att galopperar på en grästäckt sommaräng i solen. Men nu måste jag nog erkänna att det är ännu mer underbart att galoppera på ett snötäckt fält i några minusgrader och sol. Jag har förvånats över min egen insikt. Kanske ändrar jag mig igen i sommar men just nu, denna vinter, känns det som att jag faktiskt gillar vintern mer än sommaren. Inget slår när solens strålar lyser upp snöklädda träd. Det blir otroligt vackert! Fast kanske är det så att jag gillar solen mest oavsett årstid? En vinter utan snö med bara kyla och is är inge kul, inte heller en sommar då det bara regnar. Men ska det ändå vara nederbörd så föredrar jag nog snö. 
 
Vad tycker du? 
Sommar? 
Vinter? 
#1 - Ellen - tävlingsryttare

En BRA vinter är ju underbar, men trots det slår inget sommar för min del :)