Emma

Klassiker?
Nu har det råkat bli så att jag i något svagt ögonblick gått med på att göra en klassiker. Alltså inte en vanlig "svensk klassiker", det är jag inte tränad för. Utan det blir en så kallad "tjej-klassiker". Det är 1/3 av en svensk klass... men vänta lite nu! Antas det att tjejer bara klarar en tredjedel av män? Det var det dummaste jag har hört!!! Det finns även halv-klassiker. DEN är till och med tuffare än den så kallade tjej-klassikern! Hallå?! Känns väldigt kränkande mot alla starka, vältränade, fullt-kapabla-att-klara-en-svensk-klassiker tjejer där ute. I min värld finns det vältränade människor och icke lika vältränade människor därför är det bra med olika längd men att dela upp längderna efter kön känns väldigt gammeldags. För mig passar det med de kortaste längderna, blir superbra det. För mig, även om jag är tjej. Men vafan, detta är ju löjligt i dagens samhälle! Gör om gör rätt - vem det än nu är som beslutar vad dessa saker ska heta! Jag vägrar kalla det tjej-klassiker och väljer istället att säga "kort-klassiker". 
 
Så, med start i sommar - ska jag genomföra en kort-klassiker! 
Skidor 30km
Cykling 100km
Simning 1km
Springning 10km