Emma

Julen 2017
Julen blev till belåtenhet. Jag jobbade mycket i början av december men fick sedan vara ledig 22-25/12 samt 30/12-1/1, så både jul och nyår var lediga. Den 23/12 körde jag upp till Nordmaling där mamma bor och firade jul med bla henne och syrran. Det var mysigt. God mat, mycke prat och uppesittarkväll på Bingolotto (vi vann inget). Själva julafton började med (efter frukost) en liten ridtur då jag fick låna mammas lilla Welsh-ponny Aska då hon tog NV och red. Först tänkte jag att lilla Aska kanske inte skulle orka mig med sedan resonerade vi så att jag faktiskt inte är speciellt tung, dessutom red jag barbacka i skritt (och lite trav från Askas sida för hon var pigg och glad och verkade inte ett dugg berörd över min vikt). På slutet bytte vi så jag fick rida några varv på NV och mamma fick leda Aska. Vid lunch hämtade jag pappa vid tågstationen och vi körde ner till Sundsvall lagom till Kalle Anka. Efter Kalle åkte jag och red Guzzman en sväng medan pappa fick göra iordning maten så den var klar när jag kom hem på kvällen. Vi åt vårt julbord och sedan öppnade vi paket och avslutningsvis såg vi en film (star wars) som bara blev en halv film för vi blev så trötta. Pappa åkte hem dagen efter. I mellandagarna blev det lite jobb men också bio (nya star wars), stall och lite annat. 
Jag och syrran äter julbord hos mamma 
Mammas lilla söta Aska 
 Jag och NV ute i snön 
 Sönderpussad av finaste Molly (som också fick sova med mig) 
 
Mitt och pappas julbord
 Fyra tända ljus på adventsljusstaken