Emma

Nytt år Nya mål
Nu var det länge sedan jag uppdaterade och skrev här, ber om ursäkt för det. December har skenat förbi i ett rasande tempo och jag har väl inte riktigt känt ro att hinna med. Men idag är jag ledig, känner ro och har all tid i världen (nästan). 
 
Om 2016 var ”förändringarnas år” för mig så har 2017 varit ”möjligheternas år”. Jag har lyckats uppfylla vissa drömmar som jag bara önskat att klara av i livet. Dels att komma tillbaka upp till st George-nivå på tävling var fantastiskt roligt men att sedan få debutera Intermediaire 1 (svår dressyr) var helt otroligt. Har ju dessutom lyckats samla mod till mig och starta hopptävling i både 80cm och 90cm. När drömmar blir till uppfyllelse får man börja drömma nya. Det är härligt att förverkliga något som man vill så gärna men det slutar aldrig där -mycket vill ha mer- utan i år har nya fanstaiska mål sats upp. Det är dock en härlig känsla att känna att vi har klarat mycket mer än jag visste skulle gå, vilket också gör att hur det än går i framtiden så är jag redan nöjd. Nu är det bara att se hur mycket längre vi klarar. Helt otroligt! 
 
Jag och Guzzman avslutade 2017 med att på nyårsafton höjdhoppa och klarade upp till 120cm. Guzzman hade självklart klarat mer men jag kände att jag nog skulle falla av om vi höjde ytterligare då jag inte riktigt får till sitsen på de höjderna. Vi var iaf båda lika lyckliga. Så fort snön behagade komma i vinter så har vi ridit mycket ute och plumsat. Det tycker vi båda är kul. Han blir alltid lite knepig i dressyren då han blir pigg och spänd mot hösten och vintern därför har vi inte tränat så mycket dressyr men nu efter nyår så känns han riktigt bra. Piruetterna är bättre än någonsin och kontrollen i serierna är på väg tillbaka. Han är starkare och bärigare så detta kan bli ett jätteroligt år. Vi har planerat att fortsätta tävla st George och Intermediaire 1 i år och två roliga saker är att jag tänkte starta min kür och att vi är med i ett SM-lag. Det med lag-SM gör att vi har bytt klubb att tävla för (endast i år) vilket är synd då jag är så otroligt stolt att få representera Näset RS men också är kul då lag-SM länge varit en dröm för mig. Det kommer nog bli ett väldigt roligt år och mina kompisar i stallet vet ju vart mitt hjärta hör. Den nya klubben jag ska rida för är Hudiksvalls Rid- och Ponnyklubb och jag är tacksam att de tog emot mig med öppna armar, jag känner mig väldigt välkommen. 
Höjdhoppning 120cm 
 
Fanstaiskt fina Guzzman 
 
Utöver ridningen händer en del andra grejer också. Jag ska starta Tjej-Vasan då jag tänker fullfölja min klassiker även om jag missade lidigöloppet. Det blir ett äventyr och jag har faktiskt investerat i ett par längdskidor och försöker åka en gång i veckan. Ett bra kompliment till ridningen. Jag och en kollega ska också börja gå på gruppträningar på ett gym så jag har skaffat mitt livs allra första gymkort. Det blir som sagt ett väldigt roligt år. 
Ute och glider